Oveif Skrevet Desember 2, 2008 Skrevet Desember 2, 2008 Hei. Jeg er nødt til og bytte radiatorslangen på min M50 motor. På m42 motoren er disse slangene løse hver for seg og kan løsnes der de 4 slangene møtes. Men på M50'n er alle slangene 1 del. Noe som gjør det mye vanskelligere. Del #6 på dette bildet. http://nettbutikk.gsbildeler.no/openIma ... /20774.gif Er dette vanskellig? Har funnet ut hvor de 2 endene som er merket med 7 og den som er merket med 6 går. Men ikke den som her er merket med 8 på bildet. Ser ut som det er veldig vanskelligt og komme til, hva bør jeg fjerne for og komme meg bedre til (har ikke all verden med kunnskap)? Takk for all hjelp og tips!
Azeton Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 hvis du har radiator med kjøletankfeste på skal den ende på bunnen i radiatoren. den lille som går opp skal på gasspjeldet.
Oveif Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 hvis du har radiator med kjøletankfeste på skal den ende på bunnen i radiatoren. den lille som går opp skal på gasspjeldet. Slik ser det ut hos meg. Den som på dette bildet er merket med 9 går til gasspjeldet ja.. Men den som på bildet er merket med 8 er den jeg ikke vet hvor går..
Azeton Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Skal fra bakkant av topp til varmeregister i torpedovegg.
Oveif Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Det kan høres rett ut ja, takk! Har bestilt slangen så venter bare på å få den. Er det å bytte den en jobb jeg bør klare og komme i mål med selv, eller er dette vanskelig? Ser for meg at det vil være en fordel og fådd fjernet noe for og komme bedre til? Tips?
Bimmerlars Skrevet Desember 4, 2008 Skrevet Desember 4, 2008 Tar du av innsuget blir det lett. Det går uten også. Den sitter festet nede på venstre siden av radiatoren, i framkant på topplokket (ved oljefilterhuset), under på gasspjeldet og bak på torpedoveggen (varmeappregister). Det kan være en fordel å ta bort torpedoplata for å komme til slangeklemma på varmeappregistertilkoblingen.
Oveif Skrevet Desember 26, 2008 Forfatter Skrevet Desember 26, 2008 Har engelig fått gjort denne jobben for noen dager siden.. Var litt trangt og få på plass slangen.. Det eneste jeg måtte fjerne for og komme til var det dekselet som ligger rett under frontruten, da kommer man til bak innsuget.. Og innsugsbelgen (?).. Veldig trangt og komme til flere plasser! Men ellers en OK jobb og gjøre Edit: btw, takk til dere som hjelpet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå