mudbug Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei! Jeg prøver en Kickdown tester på min bil. STår parker P og gir gass langsomt til helt ned på gasspedal. Når viseren viser på rød på gassmonitor i instumentcluster, begynner motor rister. Er det vanlig på automat gir kassen, ellers er gassen jevn helt til rødeområde.Takk for rådet.
peder87 Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 altså du gir gass til at turtallssperra slår inn mens bilen står i ro?? gjør du dette vil jeg anbefale deg å ikke gjøre dette igjenn da du kan sprenge motoren.. at motoren rister ved turtallskutt og uten belastning er ikke unormalt vil jeg tro. skal du teste kickdown på automaten tar du bare å kjører vanlig for så å trykke gasspedalen helt ned kjapt og holde den der du vil da merke at bilen girer ned og turtallet øker kjapt.
mudbug Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 Jeg tok diagnose med DIS/GT1,PC målte kickdown % om den gikk fra idle 0% til 100%. Jeg håper at jeg har ikke skadet motoren.
Hauso Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 det sier seg vel selv at en motor som går på rødlinja uten motstand rister.. det er jo visse ting man ikke gjør mot en bil (les BMW)
bmmmw Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Poenget er at du teste gasspedalen med kun tenning på med DIS/GT1... Motoren skal fint tåle å gå på sperren i fri selv om det ikke er noen en normalt gjør da det kan gå gale ved slitt/defekter i motor fra før av...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå