jallaask Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 eg lurer bare på en liten ting. skal bytte motor i en 318 e36 som jeg har stående og har en m40b18 motor fra e30 på hand. kan jeg bruke denne. selger mener at den ikke passer? noen som kan hjelpe meg her. gidder ikke handle motor som ikke passer takker for svar på forhand
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Be om foto av bolthullene til motorlabber og sammenlign med de som er på motoren som står i. Er da snakk om bolthullene på blokk som motorlabb er festet i. Er de like så kan du nok få dette til å fungere. Bruke motorlabber fra E36 M40 på E30 m40 motoren. Desverre kan jeg ikke si ja eller nei på spm. ditt.
jallaask Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 ok takker for svar har.... har motor labber på den defekte motoren så da skal eg få det til og passe
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Så lenge bolthullene er like så får du det til enkelt ja. : )
Hyggmaister Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Det fantes ingen e30 som ble levert med m40 motor origianlt. Må i såfall være den første modellen av m42b18 (136hk) ellers så må det være en m40 som er flytta over fra en e36 til en e30. M42 kan forøvrig brukes, men må en liten modd til, noe ala det som fliid prater om, så da bør jo alt være easy fix EDIT!: Ble litt usikker her jeg satt så bastant og skrev, og gir meg ende over av meg selv. Kan nok se ut som om m40'n ble brukt i e30 fra 87/88 ja
jallaask Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 ja bolthullene i blokka er like det har eg sjekka opp... men vet ikke hva selger mente med at det ikke passer... vet at btr er plasser i frem kant på e30 motor og i bak kan på e36 men det er bare kosmetisk
jallaask Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 e30 var levert me m40 motor fra 88 tenker eg.... men de va og levert me m42 motor med 136 hk
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hyggmaister, den berømte M40 kom først i E30 ja ; ) Tok over fra M10, men M42, er du nå sikker på det ? ; )
Hyggmaister Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Jajaja jeg gir meg har jeg sagt hehe! Ja, m42 ble levert i e30, med 4 hk lavere enn slik den ble levert i e36. DET er jeg sikker på, så der gidder jeg ikke engang sjekke mine referanser Edit igjen: Ja, den "berømte" m40 som aldri burde ha vært produsert..må være noe av det dårligere som bmw noensinne har stått for desverre, selv om effektuttak var "ok" nok til en 1.8 liter...men feil trykk i topp, dårlig smuring i toppen med følge som slitte kamaksler..ventiler som tikker... uffda... Er en motor som krever litt stell Utrolig at ikke bmw fikk stoppa produksjonen av den tidligere enn de gjorde
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hehe ; ) Måtte bare erte deg litt. Du har helt rett, det er laget en E30 318IS bil. : )
Fliid Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hehe, ja, M40 er og forblir ett trist syn (ikkeminst hører du når du kommer kjørende med en slik motor)
jallaask Skrevet Desember 3, 2008 Forfatter Skrevet Desember 3, 2008 hehe ja m40 er ikke noe smykkeskrin men må bare ha en billi motor og få bilen opp og gå igjen....
Hyggmaister Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hehe, ja, M40 er og forblir ett trist syn (ikkeminst hører du når du kommer kjørende med en slik motor) Holl kjeft!!! Min tikker ikke Den forrige derimot xD HAHAHAAHA!! Skulle faen meg hørt den kaklinga fra rådelagrene!! hohohoho..plutslig begynte bilen å oppføre seg som om den sto i tre gir høyere enn den gjorde, kom nesten ikke opp bakken hjem og så ut på veien å se om jeg fikk den over 4500 rpm i dag da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå