Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da driver jeg og vurderer å importere en bmw e36 95 mod. 320i coupe.

Bilen har gått 140.000km og har fult servicehefte, sportskinn og full m-tech originalt. Bilen koster 40.000kr der og i følge kalkulatoren så må jeg ut med 45.000 for å få skilt på den.

Sitter og vurderer sterkt da jeg har blitt lei av norske biler som har blitt rævkjørt osv.

Så til det jeg lurte på:

-Hva er det jeg må fikse før jeg skal nedover og hente bilen? Den befinner seg i Munchen.

-Må jeg fikse forsikring og prøveskilt i norge før jeg drar nedover?

-Hva er det jeg må fikse i tyskland?

-Er det et firma i norge som jobber med sånt? Det er en privatbil det er snakk om.

Bilen har nettopp tatt service og ikke blitt kjørt etter det.

Har også familie 200km derifra så de kan hjelpe litt.

takker på all hjelp og håper på noen direkte svar fra folk som kan om import.

Skrevet

Om familien din har noe erfaring med bilkjøp er det enklest å la de ta seg av det. Jeg kjøpe e36 av privatperson i ingolstadt, og det gikk fint- han kunne heldigvis noe engelsk og var ikke helt idiot når det gjaldt eksport av bil.

Det du trenger i norge før du drar er norsk rødt prøveskilt, du må ha chassisnr på bilen for å få dette.

I tyskland er det litt mer arbeid, for det første trenger du gult prøvekjennemerke( kennzeichen), samt abmeldung(bevis på at bil er avregistrert i tyskland) på bil. Du trenger noen flere dokumenter, les på tyskland.org.

Det greieste er å betale i kontanter, da selgere ofte ikke vil ha utenlandske sjekker.

Les http://www.tyskland.org/index_import.htm

Skrevet

I tyskland er det litt mer arbeid, for det første trenger du gult prøvekjennemerke( kennzeichen), samt abmeldung(bevis på at bil er avregistrert i tyskland) på bil. Du trenger noen flere dokumenter, les på tyskland.org.

Hvor lang tid tar det å fikse disse papirene i tyskland? mulig å få gjort det på en dag? Hvor man fikser det evt.? Familien min bor i Zurich området i sveits, men de kan egentli ikke så mye om det der! men kunne hjelpe med andre ting osv.

SÅ jeg må nesten vite alt før jeg tar den endelige avgjørelsen og reiser nedover :)

Skrevet

zurich er nok litt mer enn 200km ja.....

Spør selger om han kan ordne alt før du kommer ned. Da er det bare for deg å komme ned og undertegne kjøpekontrakt og kjøre!

Du må ha adresse i tyskland for å få ut gule kennzeichen.

Skrevet

De bor i Wintertur. rund 240km derifra. og bilen er 50km fra munchen mot wintertur igjen liksom! Skal ta kontakt med selgeren. Han sendte meg mail i dag med flere bilder og mer info og sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...