Gå til innhold

SPL 12". Trenger litt hjelp til og lage kasse


 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en :

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.asp ... r/48/21/49

og jeg har ikke kasse til den... har letet overalt på nettet og finner ingen hjelp der så da frir jeg til dere eksperter på annlegg her på bimmers :D

jeg lurte på om noen kunne lage en liten tegning eller noe på hvordan jeg kan bygge en kasse som funker bra til denne subben.

Eneste jeg vet er at det må være bass reflex rør eller lignende på kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du trenger å fylle inn er egentlig, hvor mange liters kasse elementet trenger, om du skal ha bass refleks, lukket, eller portet kasse, og hvilken vinkel du vil ha på kassen forann og bak..

Gå på hjemme siden til spl så finner du nok det du trenger å vite om ellementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg er nok ikke så grønn da :P jeg er tømrer av yrke så det er nok ikke noe problem.... eneste jeg ikke vet er hvor stor kassen skal være etc :P resten er ikke noe problem... ble kanskje litt feil og si at jeg er grønn på anlegg da jeg har kobla tonnevis med anlegg da :P

men jeg er grønn på og finne ut liter på kasse og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta greie på antal liter på kassa igjennom der den er solgt,data bladet som fulgte med subben, eller deres nett side, burde ikke være så vanskelig ;) skal se etter hva vinkelen er er for deg jeg, men du kan jo snikkre så dette kunne du egentlig ha gjort selv da ;) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så veldig nøye på volumet på en bassreflex kasse da, alt i fra 50-70 liter skal være greit på den subben der.

Lag deg en kasse som passer bilen så blir du garantert fornøyd

Skal du satse litt og gjøre det seriøst. anbefaler jeg denne type kasse

Første kassen jeg byggde for SPL høy db da spillte jeg 147db med en enkel Kicker Solo Barric L7.

Husker ikke akuratt mål på denne, men den var rundt 75 liter.

bo1tqpeeh5vg9s9vzndg.jpg

Her er den i bilen

l8hz0mg7v5ug08vgaq6k.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kan komme her å si at dette låter bra, elementet spiller inn i bagasjen å røret inn i cupeen, åssen kan man få d til å låte bra da? er jo så fase feil som d overhode kan bli :roll:

åsså skal ikke dempevad`n stenge for porten da.

Men ellers et pent bygg :)

Må gjerne komme med argumenter, men ber deg ha en god forklaring på at dette låter bra i såfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kan komme her å si at dette låter bra, elementet spiller inn i bagasjen å røret inn i cupeen, åssen kan man få d til å låte bra da? er jo så fase feil som d overhode kan bli :roll:

åsså skal ikke dempevad`n stenge for porten da.

Men ellers et pent bygg :)

Må gjerne komme med argumenter, men ber deg ha en god forklaring på at dette låter bra i såfall.

Hehe, er ikke akuratt noe høytalerbygger, men den kassen der fant jeg på nette av en som dreiv med kassebygg og denne kassen skulle være bra for høy db.

Personlig så synest jeg bassen var "slap" og ikke fast og fin som de fleste liker.., de hørtes heller ut som en treg 18", men fy faen ka den spillte forde :P at oppsette er feil med tanke på plasseringer osv kan godt være, men det ble ikke laget for konkuranse :P heller eit første hjemmesnekkret bygg som i tillegg skulle se litt ut og i håp om å spille "best mulig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen kan komme her å si at dette låter bra, elementet spiller inn i bagasjen å røret inn i cupeen, åssen kan man få d til å låte bra da? er jo så fase feil som d overhode kan bli :roll:

åsså skal ikke dempevad`n stenge for porten da.

Men ellers et pent bygg :)

Må gjerne komme med argumenter, men ber deg ha en god forklaring på at dette låter bra i såfall.

Hehe, er ikke akuratt noe høytalerbygger, men den kassen der fant jeg på nette av en som dreiv med kassebygg og denne kassen skulle være bra for høy db.

Personlig så synest jeg bassen var "slap" og ikke fast og fin som de fleste liker.., de hørtes heller ut som en treg 18", men fy faen ka den spillte forde :P at oppsette er feil med tanke på plasseringer osv kan godt være, men det ble ikke laget for konkuranse :P heller eit første hjemmesnekkret bygg som i tillegg skulle se litt ut og i håp om å spille "best mulig"

Skjønner, men uansett så skulle nå både element og port spilt inn i bilen da ;) å få så mye lyd og bass inn i bilen som mulig er vel alles interesse og har vel ikke så mye med konkurranse og gjøre :)

og at han som bygget kassen var kassebygger, kan jeg ikke helt forstå da dette er helt motsatt av hva en seriøs kassebygger bygger sine kasser, ang å få lyd inn i bilen, å at dette da skulle bli mest mulig db fatter jeg ikke da elementet faktisk spiller inni bagasjen, men låter d greit for din del så gjør d vel d da :) er jo du som skal være fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...