Gå til innhold

SPL 12". Trenger litt hjelp til og lage kasse


 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en :

http://bsbildeler.no/butikk/visvare.asp ... r/48/21/49

og jeg har ikke kasse til den... har letet overalt på nettet og finner ingen hjelp der så da frir jeg til dere eksperter på annlegg her på bimmers :D

jeg lurte på om noen kunne lage en liten tegning eller noe på hvordan jeg kan bygge en kasse som funker bra til denne subben.

Eneste jeg vet er at det må være bass reflex rør eller lignende på kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste du trenger å fylle inn er egentlig, hvor mange liters kasse elementet trenger, om du skal ha bass refleks, lukket, eller portet kasse, og hvilken vinkel du vil ha på kassen forann og bak..

Gå på hjemme siden til spl så finner du nok det du trenger å vite om ellementet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg er nok ikke så grønn da :P jeg er tømrer av yrke så det er nok ikke noe problem.... eneste jeg ikke vet er hvor stor kassen skal være etc :P resten er ikke noe problem... ble kanskje litt feil og si at jeg er grønn på anlegg da jeg har kobla tonnevis med anlegg da :P

men jeg er grønn på og finne ut liter på kasse og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må ta greie på antal liter på kassa igjennom der den er solgt,data bladet som fulgte med subben, eller deres nett side, burde ikke være så vanskelig ;) skal se etter hva vinkelen er er for deg jeg, men du kan jo snikkre så dette kunne du egentlig ha gjort selv da ;) hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke så veldig nøye på volumet på en bassreflex kasse da, alt i fra 50-70 liter skal være greit på den subben der.

Lag deg en kasse som passer bilen så blir du garantert fornøyd

Skal du satse litt og gjøre det seriøst. anbefaler jeg denne type kasse

Første kassen jeg byggde for SPL høy db da spillte jeg 147db med en enkel Kicker Solo Barric L7.

Husker ikke akuratt mål på denne, men den var rundt 75 liter.