Shibo Skrevet Desember 3, 2008 Skrevet Desember 3, 2008 Hei. Ny bruker på forumet her Lurer veldig på om det er mye som må til å for å ettermontere asc+T på min Z3. Det ligger allerede kontakter til det i midtkonsollen, under hullet til bilstereo. Bilen har automatgir og cruiscontroll. Derfor lurer jeg på om noen vet om det er så enkelt at jeg bare kan montere kontrollmodul til kontaktene i midtkonsollen, og felle inn en asc+T knapp i konsollen. Eller må jeg gjøre noe med gass-spjeldet o.s.v.? (noen har påstått dette. Og ER det gass-spjeld på en bil med innsprut?) På forhånd takk for svar! Mvh Shibo
Shibo Skrevet Desember 4, 2008 Forfatter Skrevet Desember 4, 2008 Samme spørsmål gjelder også for hvilken som helst e36 bil nyere enn 1997
Breitling Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 Hørtes ut som mye jobb, men har aldri vært med på noe slikt selv. Men ja, du må bytte spjeldet. Hvis du ser på Realoem.com så ser du at det er forskjellige delenummer på spjeld med og uten ASC+t.
Shibo Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Skrevet Desember 5, 2008 Hørtes ut som mye jobb, men har aldri vært med på noe slikt selv. Men ja, du må bytte spjeldet. Hvis du ser på Realoem.com så ser du at det er forskjellige delenummer på spjeld med og uten ASC+t. Takk for svar så langt Angående det med spjeldet: Cruisecontrol'en er jo allerede koblet til spjeldet via en wire til en liten servomotor. Ikke det at jeg har peiling, men er ikke det samme type spjeld som brukes av asc+T, tro...
Breitling Skrevet Desember 6, 2008 Skrevet Desember 6, 2008 Er jo mulig at spjellene er like, tør ikke svare 100% sikkert på det. Men: wire til cuisecontroll skal vel "dra" i gasspjellet for å holde konstant fart, mens wire til ASC skal "lukke" spjellet når hjulene spinner.... Skjekk www.realoem.com så finner du mere om spjelltypene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå