Gå til innhold

e34 m5 fjusker på 5500rpm???


Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

har en m5 e34 som jeg har chipet å fått kvassere kammer på..

men når jeg gir full gass fort så bynner den å fjuske på 5500rpm

å kan ende opp med at pluggen blir øddelakt :cry:

men funker bedre når en gir sakkte gass oppover..

noen som vet noe????

Skrevet

Tror du kanskje får mere respons på dette problemet hvis du poster den på rett sted. Dvs teknisk. Kanskje moderator gidder flytte denne posten ?

Ellers vil jeg kanskje sjekka bensintilførselen- pumpa. Kvassere kam samt chip.. Er den satt opp til dette da?

Skrevet
hei..

har en m5 e34 som jeg har chipet å fått kvassere kammer på..

men når jeg gir full gass fort så bynner den å fjuske på 5500rpm

å kan ende opp med at pluggen blir øddelakt :cry:

men funker bedre når en gir sakkte gass oppover..

noen som vet noe????

høres ut som om luftmasse måler eller en banke sensor til cam.

har hatt de samme problemet på en e34 m5 3,8 jeg hadde. kan oxo vær så enkelt som ett tett bensinfilter. jeg hadde startet med å skiftet bensinfilteret i første omgang. billigere det. har du ikke diagnose verktøy å sjekke feilkoder da?

Skrevet
Tror du kanskje får mere respons på dette problemet hvis du poster den på rett sted. Dvs teknisk. Kanskje moderator gidder flytte denne posten ?

Ellers vil jeg kanskje sjekka bensintilførselen- pumpa. Kvassere kam samt chip.. Er den satt opp til dette da?

den er ik jort nå mere en cam å chip..

Skrevet
hei..

har en m5 e34 som jeg har chipet å fått kvassere kammer på..

men når jeg gir full gass fort så bynner den å fjuske på 5500rpm

å kan ende opp med at pluggen blir øddelakt :cry:

men funker bedre når en gir sakkte gass oppover..

noen som vet noe????

høres ut som om luftmasse måler eller en banke sensor til cam.

har hatt de samme problemet på en e34 m5 3,8 jeg hadde. kan oxo vær så enkelt som ett tett bensinfilter. jeg hadde startet med å skiftet bensinfilteret i første omgang. billigere det. har du ikke diagnose verktøy å sjekke feilkoder da?

men litt rart at d er kun den fremste pluggen som går da jer gir fort på??

nei,har ik diagnose verktøy :cry:

men ett bensin filter hjelper sikkert på :D

Skrevet
hei..

har en m5 e34 som jeg har chipet å fått kvassere kammer på..

men når jeg gir full gass fort så bynner den å fjuske på 5500rpm

å kan ende opp med at pluggen blir øddelakt :cry:

men funker bedre når en gir sakkte gass oppover..

noen som vet noe????

høres ut som om luftmasse måler eller en banke sensor til cam.

har hatt de samme problemet på en e34 m5 3,8 jeg hadde. kan oxo vær så enkelt som ett tett bensinfilter. jeg hadde startet med å skiftet bensinfilteret i første omgang. billigere det. har du ikke diagnose verktøy å sjekke feilkoder da?

men litt rart at d er kun den fremste pluggen som går da jer gir fort på??

nei,har ik diagnose verktøy :cry:

men ett bensin filter hjelper sikkert på :D

Har du prøvd å flytta coilen fra syl 1 til syl 2 for og sjekke om den smeller plugg på syl 2?

om problemet blir der men det flytter seg til syl 2 om du flytter coilen så er det coilen som er problemet.

Kan være at coilen gir fra seg for mye spenning slik at den sprenger pluggen i syl 1.

Prøv å bytt om coilene er mitt lille tips..

Skrevet

når du tar av coilene så sjekk tennhetta også.. syl 1 er der det kan samle seg veske og kontaktflatene kan ruste. Husker du ikke når tid coilene ble byttet så bytt alle , det er det beste trimtipset på en e34 m5 ;)

Skrevet
hei..

har en m5 e34 som jeg har chipet å fått kvassere kammer på..

men når jeg gir full gass fort så bynner den å fjuske på 5500rpm

å kan ende opp med at pluggen blir øddelakt :cry:

men funker bedre når en gir sakkte gass oppover..

noen som vet noe????

høres ut som om luftmasse måler eller en banke sensor til cam.

har hatt de samme problemet på en e34 m5 3,8 jeg hadde. kan oxo vær så enkelt som ett tett bensinfilter. jeg hadde startet med å skiftet bensinfilteret i første omgang. billigere det. har du ikke diagnose verktøy å sjekke feilkoder da?

men litt rart at d er kun den fremste pluggen som går da jer gir fort på??

nei,har ik diagnose verktøy :cry:

men ett bensin filter hjelper sikkert på :D

Har du prøvd å flytta coilen fra syl 1 til syl 2 for og sjekke om den smeller plugg på syl 2?

om problemet blir der men det flytter seg til syl 2 om du flytter coilen så er det coilen som er problemet.

Kan være at coilen gir fra seg for mye spenning slik at den sprenger pluggen i syl 1.

Prøv å bytt om coilene er mitt lille tips..

har kjøpt ny coile til sylinder en,for den gammle ble kortsluttet,

toppdekslet klemmte ledningen da jeg satte den på..

håper ik noe annet tok skade da...

Skrevet
når du tar av coilene så sjekk tennhetta også.. syl 1 er der det kan samle seg veske og kontaktflatene kan ruste. Husker du ikke når tid coilene ble byttet så bytt alle , det er det beste trimtipset på en e34 m5 ;)

alle ble byttet for 2 år siden..

å byttet pluggene nå i sommer,det var da alt startet :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...