mutexA Skrevet Desember 4, 2008 Share Skrevet Desember 4, 2008 Driver å bygger om e34'n min til manuell. Og har i den forbindelse bytta diffen til en sperrediff som skal ha kommet fra en M535. Fant ikke noe nummer eller noe på den, men den passa rett oppi iallefall. Saken er den at skruene til sperrediffen er finere i gjengene enn de til den fra 540'n. Og siden finere gjenger gir mer krefter, så vil jeg anta at momentet som står i bentley manualen til min e34 ikke stemmer. Noen som veit tiltrekningsmomentet på den sperrediffen? Mellom stikkaksler og klokka altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 5, 2008 Share Skrevet Desember 5, 2008 skru til dei sitter;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mutexA Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2008 hehehe.. Joa, greit det Men skal vel skrus til metallet "flyter" litt det der!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Desember 5, 2008 Share Skrevet Desember 5, 2008 hehehe..Joa, greit det Men skal vel skrus til metallet "flyter" litt det der!? Får du metall flyt, så har du skrudd for hardt, spesielt om du får varme under kjøring, så får du store problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tomerikk Skrevet Desember 5, 2008 Share Skrevet Desember 5, 2008 Om metallet flyter litt er skruen ødelagt! foskjell på gjengestigning på fingjenget og vanlig er ca. 25 prosent, reduserer du momentet tilsvarende blir det riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mutexA Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 5, 2008 OK. Greit å få med seg det Takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå