endre88 Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 hei har en 518i som e ombyggd til 535i e34. eg kjøpte bilen med defekt topp paknig og tokk av toppen sendte den inn til sylinder servic i bergen. di overhalte toppen og allt ok fikk den montert. (e mekaniker så det e gjort riktig hehe) men når eg skal fylle vann på den så får eg ikke vann i systemmet. kun i ekspansjons tanken. prøvde og fylle alle rørene me kjøpe veske og tvinge det inn. men sår eg stater bilen så blir bare vannet spyttet ut igjenom. ekspansjons tanken. har prøvd og spyle hele systemet med vann og allt e åpent? har byttet vann pumpe og termostat men ingen nytte? kan det ha noe med at ekspansjons tanken e på radiatoren? skal ikke det vere separat radiator og ekspansjons tank på di bilene ? noen som har peiling ??
endre88 Skrevet Desember 5, 2008 Forfatter Skrevet Desember 5, 2008 når eg lufte så spytter den bare vannet utigjen med luften. har bestilt ny orginal radiator no + orginal ekspansjons tanken så får vi se om det funker
AlXz Skrevet Desember 5, 2008 Skrevet Desember 5, 2008 når eg lufte så spytter den bare vannet utigjen med luften. har bestilt ny orginal radiator no + orginal ekspansjons tanken så får vi se om det funker Vil komme ut vann også ja! Men lufter du på rett måte vil all lufta forsvinne samtidig, selv om du bruker endel vann på selve luftinga! HUSK! Ikke bruk vann, men kjøleveske. Og ikke bland fargene. Skrev dette til en som skulle bytte radiator. 1. Skru løs den gamle (løsne slanger, og fester)2. Spyl igjennom systemet i bilen (sett på tenning og varmeapp på full varme & styrke) 3. Sett i den nye radiatoren (omvendt av demontering) (fest den, slanger, osv) 4. Skru ut lufteskruen og påfyllingslokket 5. Bland kjøleveske (blå fra Shell f.eks, 50-50) 6. Hell på til tanken er full 7. Klem på slangene og fyll opp 8. Få hjelp av en kammerat eller noe, pass på at nivået i ekspasjonstanken konstant er fullt, så starter du motor og lar den gå på tomgang med varmeapparat på maks varme og styrke. Da vil vannet sirkulere, og luften vil forsvinne siden det kun er vann som kommer inn, men alt går ut av lufteskruen.. Hold på sånn en liten stund... 9. La nivået synke ned til streken i ekspasjonstanken (stopp å fyll på veske), så setter du i lufteskruen da. 10. Sett på radiator lokket. 11. Kjør bilen varm (pass på at temp nåla ikke går lenger opp enn den skal, da er det nok noe luft elns igjen.) 12. Etterfyll om nødvendig (greit å vente til motor er kald igjen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå