Gå til innhold

annbefalt kammaKSEL ?

Anbefalte innlegg

Skrevet
ja blir jo veldig lett å hjelpe deg når du ikke skriver hvilken motor du har. Skjerpings!!

har det oe å si ? tenker vilke merker som er bra og som gjir bra effekt er 97mod m43b16

Skrevet

Jeg har schrick-kam fra koed og er meget fornøyd med slik motoren går :)

Hvilken effekt kammen din gir kommer jo først og fremst an på konstruksjonen og løftet på kammen, ikke merket :wink:

For eksempel kan du kjøpe kam som gir ekstra effekt på lavt turtall, du kan kjøpe "normale" kammer, eller du kan kjøpe kammer som gir litt ekstra sprut på toppen av rpm-skalaen (og tilsvarende dårligere bunndrag), eller du kan kjøpe kammer med ekstreme løft (veldig turtallsvillig, men dårlig bunndrag).

Så alt i alt, så kommer det an på hva du er ute etter :wink:

Skrevet
Jeg har schrick-kam fra koed og er meget fornøyd med slik motoren går :)

hvordan går din motor da ? bunndrg eller toppeffekts kamm du har ?

Skrevet

Jeg har en kam som gir noe ekstra toppdrag, men har ikke gjort noe med motor foruten det. Bilen gikk noe billigere på lave turtall (cruising) faktisk :shock: , og fikk i det minste merkbart mer trøkk mot toppen..

Om du vil ha det siste, så er det du bør gjøre å skaffe deg en kam med høye løft, og samtidig montere sterkere (doble) ventilfjærer og retainere, samt chippe sperra di opp ca 1000 rpm :) DA får du effekt ut av kammen du kjøper, og bilen vil nok akselerere MERKBART bedre, men regn ikke med at du får mer bunndrag :wink:

En såkalt "bunndrags-kam" hører ikke til sugemotorer, men snarere dem med ladetrykk :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...