glennarl Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Etter bilen stoppet en dag grunnet den var tom for strøm, tok jeg et nytt batteri i den og målte at den trakk strøm. Da skiftet jeg dynamo, men fikk samme problem. Den trekker fortsatt strøm. Men jeg målte på dynamoen, og den lader som bare pokker, men når jeg målte på starteren så lader den ikke. Hva er problemet? Noen som har vært borti dette før og som vet hva jeg kan gjøre? Takker for alle svar.
E36Cab1 Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 "Trekker" strøm? Mener du strømlekkasje eller? Alså at noe drar unormalt mye strøm når tenninga er avslått? Strømkabelen til starteren skal ha strømtilførsel uavhengig av tenninga,så den skjønte eg ikke helt hva du mener...
tomerikk Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Om jeg forstår deg rett er det brudd i ledning mellom dynamo og starter, ikke bruk bilen før det er fikset ellers ryker dynamoen.
glennarl Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Skrevet Desember 7, 2008 Det jeg mener er at batteriet får ikke strøm, og det tappes sakte men sikkert når bilen står å går. Ingenting som trekker unormalt mye.. Er bare at batteriet ikke får lading. Tomerikk: da prøver jeg det. Merket at dynamoen ladet med alt for mye. Den var oppe i 18-19 volt =O
tomerikk Skrevet Desember 7, 2008 Skrevet Desember 7, 2008 Den vil bare gå opp i spenning til den smelter ned når den går med brutt ladekrets.
glennarl Skrevet Desember 7, 2008 Forfatter Skrevet Desember 7, 2008 Da får jeg bare se etter brudd i ledninger i morgen , og håpe jeg finner noe =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå