Robkill Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Heisann! har snust litt rundt en stund, og stroking opp til 3l har jeg ikke sett før i det siste. hvordan går man frem for å få til dette? b25 blir vel gjort til 2,7l ved bytte av veiv og råder? Og om jeg har forstått ting riktig så er 325e en 2,7l på 120-30hk? Isåfall er vel kompen veldig lav på denne, hvordan er den motoren da med tanke på turbobygg?
oddis Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 325e motoren har i praksis en 320 topp. Samme saken for stroking til 3L. Man endrer konfigurasjonen på veiv, rådelengde og stempelhøyde/utforming. Limmet brukte en S50B30 veiv som han modifiserte til å passe. Noen bruker også M54B30 veiva. Mange muligheter. Limmet måtte, om jeg husker riktig, modifisere litt på blokka innvendig, slik at veiva skulle turne fritt. Samme gjelder ved skjørtekanten på stemplene i en 2,7 stroking, den må files/dreies ned, for å ikke gå i råden ved ND.
bmw*327* Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 ikke alle stemplene som må files/slipes.. jeg kjøpte org stempler, og de gikk klar....
Robkill Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Skrevet Desember 8, 2008 Ok, da så Men lurer fortsatt på det jeg spurte om 325e, så hadde vært fint om noen kunne svare på det
Fliid Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 2,7-litersmotoren som var montert i 325e hadde lengre slaglengde enn 2,5-litersmotoren fra 325i, og med en mer restriktivt sylindertopp og et mer konservativt tenningstidspunkt, resulterte dette i 122 Hk ved 4250 rpm. Jeg klarer ikke si det bedre enn wikipedia.
Fixfax Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Rådelengden og stempelhøyden har ikke noe som helst med volum og gjøre, men kompen Derimot veivakslens slag lengde som ofte endres, ved og skifte veiv, er vel 525 diesel veiv som blir brukt i 2.7 stroke kit. Og selfølgelig sylinderens diameter. Om man skifter til en 885 topp (325i) på en 325eta motor på 2.7 liter får man en såkalt 327i, mener og ha lest at dette skal gi rundt 200hk, en billig måt og få ut noen ekstra hk om man har en 325e mener jeg shoot me if im wrong
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå