Erik S. Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Hei! Hverken cdspiller eller radio funker i bilen min. Den tar imot og spytter ut cden, men vil ikke lage lyd. Displayet viser bare klokken. Har prøvd andre spillere og der er samme problem. Tar imot og spytter ut cd, men ellers død! Noen som vet hva som er gale? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Originalspiller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 8, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2008 ja orginal business spiller. Men har prøvd med uorginale og samme problem der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 8, 2008 Share Skrevet Desember 8, 2008 Spillerene skal ha 2 stk 12v for å fungere. Kanskje den eine mangler hjå deg? Sjekk om sikringen er gåen. 1 stk 12v skal komme ifra batteriet. i denne går hovedstrømmen. Denne gir også minne til radio, lydinnstillinger osv. Den andre 12v ledningen kommer ifra tenningen. Denne skrur på og av spiller når du skrur på og av tenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 og det er rød og gul ledning sant? Hvordan kan jeg måle om det er strøm der? Er grønn når det gjelder mulitimetere og slik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 9, 2008 Share Skrevet Desember 9, 2008 På ledningssettet som følger med uoriginalspiller er det vanligt at gul er til batteri og rød til tenning. På ledningene som er i ein bil er det nok masse forskjelligt når det gjelder farger. Det er 2 ledninger på eit multimeter. Den eine kobler du til jord og den andre tsr du bort til den ledningen du vil måle spenningen på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2008 har vært å målt og sjekket sikringen. Sikringen er i orden, men null spenning.... I og med at jeg kan ta ut og inn cd når tenningen er av, kan jeg da trekke en konklusjon om at det er den rød/ledningen til tenning som ikke gir strøm? Siden spilleren ikke slår seg på ner jeg vrir på tenningen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burn86 Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 Er du sikker på at det er strømmen? Når du setter inn cd'en, tar det litt tid for at den kommer ut? Jeg tenkte kanskji lasere'n er defekt, Da vil cd'en komme ut igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trondbrandsen Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 Er du sikker på at det er strømmen? Når du setter inn cd'en, tar det litt tid for at den kommer ut? Jeg tenkte kanskji lasere'n er defekt, Da vil cd'en komme ut igjen.. Da hadde nok ihvertfall radion fungert, og det skriver han at den ikke gjør Tipper trådstarter er på rett spor jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2008 Er du sikker på at det er strømmen? Når du setter inn cd'en, tar det litt tid for at den kommer ut? Jeg tenkte kanskji lasere'n er defekt, Da vil cd'en komme ut igjen.. Den orginale cd-spilleren funker ikke uansett men radioen skal funke likevell. Har jo også prøvd med 2 uorginale spillere. Det virket før, men plutselig en dag var det null lyd, så tror det er strømmen. Må bare få til å feilsøke litt mer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krutte-39 Skrevet Desember 14, 2008 Share Skrevet Desember 14, 2008 Sedan? har du sjekka sikringer i bagasjerommet? 10 ampere sikring, sjekk ledninger bakom braketten til original forsterkeren som står bak på venstre side, der e det vanli at det blir gnag på ledninger grunna skarpe kanter, slik at ledningen slår til jord, eg hadde samme probleme, all lyd forsvant, dette var det som var gale hos meg ihvertfall.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 14, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2008 Nei det er ren touring. Sikringen har jeg sjekket og den var fin! Byttet også for sikkerhets skyld. Jeg skal se over alle ledningene en dag jeg får tid. Det er jo bare til å synge i mellom tiden så er det ingen som merker at stereoen ikke funker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2008 Er det noen som har koblingskjema til stereoen? Har funnet ut at det er ledning via tenning som ikke gir strøm. Trakk en direkte fra batteriet og da funket det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
burre Skrevet Desember 20, 2008 Share Skrevet Desember 20, 2008 har også problemer med sterio på e-39 med 16:9 navi er lite lyd i høytalerne virker som det er kun diskant som kommer ut på de,radio modulen ligger bak kan det vere noe med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik S. Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2008 hos meg er den spilleren som ikke får strøm når jeg vrir om tenning. Vet ikke om det er kabelbrudd eller tenningen som ikke funker. Prøvde å feilsøke litt i går, men kom ikke frem til noe særlig så må bare prøve videre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå