Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei... tenkte å handle senke sett til bilen, en e36 compact.

har egentlig ikke sett på så mye men kom over K-sportracing senkesett på Gs-bildeler. er det no tess?

må gjerne slenge inn no forslag til senk;)

prøvde å søke men ble ikke noe klokere, å ga opp!

Skrevet

Står det ikke en ganske omfattende artikkel om dette i det nye Gatebil-bladet? Står priser samt diverse tilbud, et justerbart senkesett på gs som er satt ned en del.

Eller tar jeg feil?

Skrevet

bilen skal ikke brukes til noe mere spennende en daglig kjøring, men vil ha et ganske sportslig sett.

pris: tja jeg vil heller gi litt mer for kvalitet. 15 er max tenkte noe rundt 10-12.

Skrevet

Hei

K-sport fungerer meget fint det ,men du må regne med at du får en veldig stiv bil. :wink:

Settene er i hovedsak laget til banekjøring men det er mange som bruker de på veg også.

Spax kan jo være et meget bra alternativ , der har du også harhetsjust.

Bare å ringe hvis du ønsker mere info 71266777

Hilsen Morgan

GS

Skrevet

forresten må værra godkjent....Tuv eller hva en det er.

mene hva er forskjellen på et sett med fjærer/dempere og justerbart?

sånn kjøre egenskap messig?

å et annet dumt spm...Valsing av hjulbuer, bredder de buene eller hva gjør dem egentlig? må gjøre noe siden med 18" sommer dekk subber de bak med litt folk i kjærra =/ å blir vel ikke bedre når jeg senker;)

takker for svar=)

Skrevet

Valsing?

De bruker en rulle og presser hjulbuene utover..

Bredding er å tilføre mer stål eller andre komponenter slik at hjulbuene blir bredere.. Er begrenset hvor mye man kan valse før man må bredde.

Fjærer og dempere er ok det.. justerbart er jo justerbart i høyde og noen ganger også hardhet. Fjærer og dempere har fast høyde..

Når det kommer til kjøreegenskaper har det alt å si hva du velger. Et dyrt senkesett (fjærer og dempere) er ofte bedre enn ett billig coiloversett (justerbart).... Så her spørs det...

Skrevet

Tror det bare er vinkelen bildet er tatt på..

Men så mye valsing er uansett ikke alltid like vellykket.. På disse to bilene er det omtrent lik dimensjon på felgene.

Skrevet

okokko konklusjon:

jeg trenger et justerbart coilover sett( ingen planer om å værra gratis tilskudd til kommunen som måke bil) så jeg kan heve den om vintern.

hardhets justering er vel strengt tatt ikke en nødvendighet vil jeg tro selv om det kansje er litt hendig til tider, trenger et sett som er sportslig men forsatt bevarer litt komfort, litt mer sport en komfort er greit;)

Kvalitet kvalitet kvalitet!!! orker ikke noe møkk som legger på røret etter en sessong.

Pris max 15k men helst rundt 12k.

merke: helst fra en kjent produsent som er kjent for kvalitet og som har holdt på litt.

Til en bmw e36 compact ofc =P

og Tuv godkjent, så jeg kan få det i vagenkartet.

sånn det var vel det, kansje litt letter for dere å hjelpe meg nå=)

takker på forhånd for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...