superman Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Har en 98' E36 4-dørs som ikke vil slippe meg inn. Nøkkelen på både førersiden og passasjersiden går bare rundt og rundt. Begynte med at jeg gjerne måtte ta en ekstra runde med nøkkelen for å låse opp bilen i forrige uke, for så å slutte å fungere for et par dager siden. Så i dag morges skjedde det samme på passasjersiden. Har merket at låsene har vært litt trege nå i vinterkulden, til tross for at jeg har smurt de med låseolje. Litt merkelig at begge skulle ta kvelden omtrent samtidig. I tillegg vil ikke låsen i bakluken kommunisere med de andre låsene. Har ikke nedfellbare bakseter, så kommer ikke inn i bilen den veien heller. Jeg vet det er ørten innlegg om låsproblemer på forumet, men har ikke funnet noen som kunne hjelpe meg. Noen som har vært borti dette? Om noen har tips til å fikse sentrallåsen tar jeg gjerne imot dette også. Da kunne jeg i alle fall kommet meg inn i bilen. Sentrallåsen fungerer imidlertid andre veien, dvs bakluken låses når jeg låser fra fremdørene.
emil_j Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Kan det være det at du er helt tom for strøm da ? Jeg hadde en e34 som jeg ikke kom meg inn i , viste seg at den var HELT tom for strøm og da ville ikke låse opp... Måtte til å få kilt en tråd med knute i vinduskanten og dra lås pinnen i bilen opp mens jeg opnet..
superman Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Tviler på det da det var en stund låsen fungerte på passasjersiden, men ikke på førersiden.
E36Cab1 Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Smør godt med spray i låsen,hender den kommer da.
Grasatfahrer Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 dra nøkkelen ut noen mm før du vrir den rundt .. (ikke ha den helt inne)
superman Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 dra nøkkelen ut noen mm før du vrir den rundt .. (ikke ha den helt inne) Har prøvd dette, men funket ikke. Låsene er også oljet godt, men sammen problem. Er nesten ingen motstand når jeg vrir nøkkelen rundt og rundt.
Bonden Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Hva med ekstranøkkelen ? er nøkkelen du prøver med veldig slitt.
superman Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Hva med ekstranøkkelen ? er nøkkelen du prøver med veldig slitt.Har prøvd med 4 forskjellige nøkler, to av de er knapt brukt i det hele tatt. Trenger forresten ikke stikker nøkkelen langt inn for at jeg kan roterer den, holder med noen mm. Jeg har for liten innsikt i hvordan en låssylinder fungerer, så kan ikke gjette meg til hva som kan være galt. Men det virker som om hele greien roterer rundt.
Hauso Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 haha, den er lei:p ikke meninga å le, men jeg ser det for meg Du kan jo alltids ringe en låsesmed-apekatt? de er jo flinke med låser og sånn. kanskje han kan übermekke låsen din
Rogern Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Jeg kan ikke hjelpe, men ett merkelig problem dette. På min e36 320i sedan går tenningsnøkkelen rundt og rundt av og til.. Regner med den låser seg helt når jeg er minst 50 mil hjemmefra
juniormathisen Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 hadde samme problemet på min 96 E36 318. var defekt låsesylinder. men kom meg inn i bilen ved å bruke nøkkelen i låsen på koffertlokket. men dette fungerer bare om du har strøm og sentrallås.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå