Gå til innhold

Getdrag 240 hva veier den? m20

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, idag skal jeg ta ut girkassa på min e30, bilen står på 4 støttebukker, det jeg lurer på er om jeg klarer og løfte den ut, uten og miste den oppå meg selv hehe, som sikkert ikke er særlig godt.

og siden jeg enda ikke har gått ut i den grufulle kalde garasjen, kansje noen kunne tipset meg om hvordan jeg huker av gir overføringa :)

Skrevet

er ikke så tung, ned klarer du lett å løfte den, er litt vansklire å løfte den opp når du ligger på ryggen, når du samtidig skal treffe allt riktig osv. men det finer du ut av senere :) .

sitter bare bolter rundt kassa inn på blokka, også er det et feste under kassa. ikke noe vanskelig...

Skrevet
er ikke så tung, ned klarer du lett å løfte den, er litt vansklire å løfte den opp når du ligger på ryggen, når du samtidig skal treffe allt riktig osv. men det finer du ut av senere :) .

sitter bare bolter rundt kassa inn på blokka, også er det et feste under kassa. ikke noe vanskelig...

Vet det er bolter rundt kassa :P men giroverføringa jeg er litt usikker på, har ikke sett på den enda, og er så sykt kaldt, så jeg forbreder meg litt, for og gjøre det så fort og smertefritt som mulig :P

Skrevet

å få den av er ikke d store problemet... bare løsne alt av bolter og frikke å røske litt til den kommer av.... aksling osv må jo seff av først da ;)

men når dette skal på igjen kommer det til å bli knotete å få på....pga da skal en del ting å tang klaffe for å få d smerte fritt på...skiftet alene på min i sommer ..

men da med bokk...og selv jeg slet med d ....

men det var første gang og bilen går da enda frammover og funker...(girkassen iværtfall):P

Skrevet

gjorde d alene jeg på bukker, altså lå på bakken.. er jo ikke veldig vanskelig, bare å få splinsa til å treffe in på motor...

giroverføringa er bare en stang som går frem til girspaken, bre å løsne en låsering nede på girspaken om jeg ikke husker feil.. :P

Skrevet
gjorde d alene jeg på bukker, altså lå på bakken.. er jo ikke veldig vanskelig, bare å få splinsa til å treffe in på motor...

giroverføringa er bare en stang som går frem til girspaken, bre å løsne en låsering nede på girspaken om jeg ikke husker feil.. :P

Det stemte meget godt :P gir "spaken" den stanga, sitter jo ei "kule" nedi ett hull, hvordan får jeg løsna spaken fra overføringa?

Har pause for og få tilbake føelsen i fingrene :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...