themicro Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Vanskelig å vite hvor jeg skal begynne. Men får prøve ett sted. Jeg har skiftet motor i denne bilen, en e36 320 som hadde originalt en M50B20 og har satt inn en M52B20 motor. Motoren går ganske fint når den først har startet. Men når motoren holder ca 1000rpm, og jeg tråkker full gass, så er det ei fæl buldring før den plutselig reagerer. Når jeg skal starte den så starter den fryktelig vondt, da også er det ei form for buldring, hakking osv osv, også plutselig fyrer den. Noen som har vært borti liknende? Håper noen har svar, for nå har jeg prøvd å bytte veivakselsensoren, den som satt originalt på den gamle motoren tror jeg var defekt så den ble med motoren oppi containeren. Den som satt på den M52B20 motoren passet ikke med kontatken fra det gamle ledningsnettet. Kontakten på det originale ledningsnettet har 2 styrehull øverst, og 2 styrehull nederst, men med forskjellig avstand. Den sensoren som satt i den nye motoren hadde kun 1 styretapp oppe som satt midt på kontakten, mens på den andre siden stemte styrepinnene. Så jeg tok en sjans og filte vekk den ene på toppen, men ble ikke bra av den grunn. Fikk senere tak i en 92mod M50B20 uten vanos, og den hadde selvfølgelig akkurat lik kontakt som 98mod m50b20 motoren (som nå sitter i bilen) Prøvde det samme med den og ingen forskjell nå heller. Så i går ringte jeg Meca for å bestille dritten, og fikk den i dag. Da bestilte jeg ut fra skiltnr på bilen, en 93mod 320 med vanos. Sensoren kom i dag, og den også, hadde selvfølgelig bare 3 styretapper ( en oppe og to nede ) da holdt jeg på å bli skalla og blodig i huet!!! Hmpf..... Håper noen, en eller annen luring har vært borti noe liknende som kanskje kunne gitt meg en pekepinn på hva jeg kan gjøre snart. Nesten så jeg har vurdert å kjøre hele dritbilen i pressa.... My sint på den bilen.... men men... håper noen kanskje.............
ivarf Skrevet Desember 9, 2008 Skrevet Desember 9, 2008 Hei! Hvislken motor satt i bilen før M50 uten vanos eller M50TU (singlevanos støpejernsblokk) Er det siemens eller Motronic i bilen? Motoren du har satt i har alublokk og veivføler som står inn i blokka? Kan du svare på dette kan je kanskje hjelpe deg. MVH Ivar
themicro Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Det var en standard M50B20 med støpejernsblokk som satt i den originalt. Har nå satt inn en M52B20 som har aluminiumsblokk. Begge med singel vanos. Forskjellen er årsmodellen, m50 = 93mod m52 = 98mod. M52'en kommer fra en cab, som gjør at den ikke faller innunder de nye dobbelvanosene som kom sammen med det nye karosseriet Hvis du kan hjelpe så kan du kanskje ringe meg? 40 45 26 41 MVH Steffen Hagen
themicro Skrevet Desember 9, 2008 Forfatter Skrevet Desember 9, 2008 Det er forresten en veivføler som sitter på akkurat samme måte som på M50B20'en. I ytterkant over veivhjulet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå