Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

No har jeg kjørt bilen fra onsdage og den fungere toppers. ingen olje forbruk lengere.

Først jeg bytter turboen så tok jeg stor service på bilen også.

-Byttet olje + filter

-Diesel filter

-Åndingsfilterhuset

-Luftfilter

-Turbo

-Kjølevann

-Bremsvæske

-Girkasse olje

-Diff olje

-Sjekket heile bilen teknisk+++

Liten filmsnutt hvordan turboen var...

http://s183.photobucket.com/albums/x29/ ... V00003.flv

Sånn så åndingsfiltre ut. Helt tett.

DSC00301.jpg

DSC00302.jpg

Tok ned IC for å gjør den rein for olje. det kan jeg sei at det var fullpakka av løv bak. så der har det ikke vært noe igjenom strømning av luft.. var enda meir når jeg tok den ned.

DSC00300.jpg

DSC00299.jpg

Ny og gamle Turboen

DSC00295.jpg

DSC00296.jpg

Her skal åndingsfiltrehuset stå.

DSC00304.jpg

DSC00298.jpg

Der er turboen kommet på plass. ser WG den blå der.

DSC00303.jpg

har ikke tatt noen flere bilder. på grunn at jeg ikke hadde tid til å holdpå å ta bilder underveis.

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Litt møkkete på fingrene eller :wink: Hehe...Godt å høre at alt er tipp topp! Var veldig greit me de bildene :D

hehe. ja. Diesel biler og olje er jævlig.. nøtter ikke å bruk hansker heller. blir bare sundt revet uansett... eneste som hjelper å få bort det er å bruk OMO å vask seg med. kan svi litt. men fungerer veldi bra. men husk å ha litt fuktighet på hendene etter på.

Skrevet

jaja. da vart jeg dama løs. vært i lag nesten 4år.

så nå blir dere se mye til E46 320dT og E30 335i fram overtiden vist ikke det kommer en annen jente inn i bilde igjen. hehe :wink:

Bi ikke start på E30 før våren 8) men 320d holder jeg på med ny å ne. :wink:

• 2 months later...
Skrevet

Gjort mye riktig med bilen din, synd du skal selge.. ;/

Det folk sier om at motorhavari kommer fra chipping mener nå jeg bare er tull da chippen kun endrer på diesel/luft blandigen til motor. Du som er mekaniker selv har vel sett en del dieselbiler med motortrøbbel som ér chippet, men jeg tipper du har sett enda fler dieselbiler med motortrøbbel som ikke er chippet..?

Skrevet
Gjort mye riktig med bilen din, synd du skal selge.. ;/

Det folk sier om at motorhavari kommer fra chipping mener nå jeg bare er tull da chippen kun endrer på diesel/luft blandigen til motor. Du som er mekaniker selv har vel sett en del dieselbiler med motortrøbbel som ér chippet, men jeg tipper du har sett enda fler dieselbiler med motortrøbbel som ikke er chippet..?

Bilen er ikke til salgs lengere :wink:

I går bygget jeg rakarør på den :twisted:

Vær gang man girer da blir Doooouuu!!! kraftig lyd... ellers høres den helt lik ut orginal bare litt grommar lyd :D

Vi har daglig biler inne med motor trøbbel som er ikke chippet. levetid på en turbo med 15000/20000km service ligger i mellom 150000 og 200000km men dem som har service vær 10000km kan ha turboen i behold langt over 300000/400000km.

min bil har oljeskift vær 8000km sia jeg har fått den.

løpa av juni/juli så skal det tectyl behandles og lakkes. med m-tech 2 styling.

Også

13mai skal motoren ut av E30

14mai skal E30 inn til lakering

15mai skal skift noen lager i gearkassen

osv. skal motoren sjekkes over og lakeres diverse

Også har jeg fått me ny kjærest/samboer :D

her går det unna no. 8)

Skrevet

Gratulerer med nytt kvinnfolk da :D

Hva mener du med rakarør? Altså, det er lyden fra dumpventilen du hører høyere nå?

Jeg er kjempegira på ESS-chip og eisenmann eksos selv på min :D Har en '05 e46 320dt

Skrevet
Gratulerer med nytt kvinnfolk da :D

Hva mener du med rakarør? Altså, det er lyden fra dumpventilen du hører høyere nå?

Jeg er kjempegira på ESS-chip og eisenmann eksos selv på min :D Har en '05 e46 320dt

Ikke noe lyddemper. Lyden kommer fra westgaten. veldi flått lyd.

flytt med turbo flister og westgate lyd :D

Kan legg ut en film av lyden :wink:

trenger ikke noe dumpventil når at westgate lyden er mye finere. steden for pysss lyd som dumpventil har så er westgate lyden Doooouuu! kommer ut av eksosen

Skrevet
Rått :DD Veit du om Eisenmann har noen sånn løsning? Eller er dette noe Svendsen eksos ordner i en håndvending?

Veit ikke det blir sånn av Eisenmann eksosen.

Jepp svendsen eksos fikser det lett... men trur jeg skal bygg nytt igjen seinar med 3" rør med blås på vær sin side bak som har en bøy som går ned i bakken som diesel biler har.

Så sett ny og større intercooler fram i støtfangeren. med større intercooler jo meir Dooouuuu lyd får man av eksosen på grunn av turboen må fyll meir rom :wink: pluss litt meir effekt.

jeg bi å bruk E46 til å frakt E30 på bil treff i sommar/høsten 8)

Skrevet
Legg ut film av lyden da :)

Joda. Ny dama må kom heim i fra jobb første. ho som har E46 i dag :wink:

Ho har nok vårti Bmw frels no. ho har altid kjør Audi :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...