Alsmarken Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Hei I girkassa mi så har jeg en lyd som kommer av og til. Kan det være pga lite olje kanskje? Hvor peiler jeg den olja? Finner det ikke ut
xeminit Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Kordan årsmodell er det? Noen har peilestav i motorrommet, mens andre kan ha forskjellige metoder på bunnplugger. Min for eks. må på verksted med spesialutstyr for å få riktig mengde olje på. Men vær veldig forsiktig med hvilken olje du fyller på. Feil olje kan ødelegge kassa...
xeminit Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Samme modell som min girkasse da, bortsett fra min er en 5HP-30 til 540. Hadde du ikke peilepinne i motorommet?
Sir Hofstad Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Kassen hans er en 5HP18, altså uten pinne.
Alsmarken Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Så jeg må da altså inn på verksted for å få sjekket oljen? Eller kan ulyden komme fra andre årsaker?
Bimmerlars Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Du skal fylle opp mens bilen går til det renner ut av den store pluggen bak på bunnpannen. Den skal da selvsagt være skrudd ut. Alt gjøres under bilen så den må heises opp
xeminit Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Du skal fylle opp mens bilen går til det renner ut av den store pluggen bak på bunnpannen. Den skal da selvsagt være skrudd ut. Alt gjøres under bilen så den må heises opp Etter som bmw norge sier skal man fylle på til det renner ut, kjøre girolje varm til mellom 30 til 50 grader, så pånytt fylle på til det renner ut. Har da prøvd dette på min kasse, men fikk langt fra nokk olje på den.
Bimmerlars Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Du skal fylle opp mens bilen går til det renner ut av den store pluggen bak på bunnpannen. Den skal da selvsagt være skrudd ut. Alt gjøres under bilen så den må heises opp Etter som bmw norge sier skal man fylle på til det renner ut, kjøre girolje varm til mellom 30 til 50 grader, så pånytt fylle på til det renner ut. Har da prøvd dette på min kasse, men fikk langt fra nokk olje på den. Hvordan vet du at det er for lite? Det blir liggende igjen en del olje i en kasse ved skift. Om du lar den stå uten bunnpanne vil den renne LENGE. Så lenge du får fylt til det renner ut, for så og gjøre det igjen når oljen er lunka (30-50 grader) skal det være greit.
tomerikk Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Du skal fylle opp mens bilen går til det renner ut av den store pluggen bak på bunnpannen. Den skal da selvsagt være skrudd ut. Alt gjøres under bilen så den må heises opp Etter som bmw norge sier skal man fylle på til det renner ut, kjøre girolje varm til mellom 30 til 50 grader, så pånytt fylle på til det renner ut. Har da prøvd dette på min kasse, men fikk langt fra nokk olje på den. Da har du ikke brukt riktig prosedyre, du skal skifte mellom alle gir også manuell delen. ti sekunder i hvert gir, start og avslutt i park og motor skal gå ved kontroll.
xeminit Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Regner bare veldig med at det kom for lite på, når det står på autodata at det skal 13L på den, mens jeg bare fikk ca. 8 liter på. Når jeg tappet av lot jeg det renne ut til det ikke rant lenger.. Menmen. Skal følge med når bilen skal inn på verkstedet på torsdagen. Så finner jeg ut nøyaktig hva dem gjør.
Sir Hofstad Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Og tidligere lagt ut prosedyre for fylling. Oljen skal ha 38 C...
E36Cab1 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Husk at det ligger endel i converteren som en ikkje får ut,unntatt de som har avtapping på denne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå