Luftwaffel Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Jeg holder på å pusse opp en bakstilling til e34'en min, og sliter veldig med å få av drivakslene. Har runda en umbracoskrue allerede, og skjønner ikke helt hvilken dim den er.. 8 passer med litt slark, og 10 er ALT for stor, 9 vet jeg ikke om finnes, noen som vet dimmen på disse skruene? Prøvd med vannpumpetang, men får ikke løsnet noenting. Haster!
Ballder Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Aner ikke hvilken størrelse det er, men sveis er alltid en grei løsning når hoder og og innstikks bolter er ødelagte.
xeminit Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Sikker på at det er umbraco? at det ikke er torx?
AlXz Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Sleit mye med dette selv på en E34 Touring. Prøvde å finne 9mm umbrako, men det var helt umulig. Fant etterhvert ut at det var 8mm umbrako likevel. Men måtte finne noe spisst noe å skrape vekk all møkk, osv som lå inne i bolt hodene, for så å dytte umbrako'n ordentlig inn. Husker den ene bolten "sprakk", og den sitter der fortsatt
helgeb Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 jeg viltro det er 8mm, demonterte hele bakstillinga på min e30m3 i går, rengjorde hodene med stålbørste og deretter pirket jeg ut resten av møkka med en liten skrutrekker, banket så 8mm ubmrakopipa godt inn så løsnet alle sammen lett med muttertrekker var ikke behov for rustløser på en eneste skrue tross dette er en 86 modell!
xeminit Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Da har du vel svaret. Men pass på hvist di sitter godt fast bør du ha på rustløsner, eller varme bolten før du tar mere i. River du rundt må du nokk sveise på en mutter.
Luftwaffel Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Takker for mange raske og gode svar. Lurer på om jeg skal punktblåse både hodet og baksiden av bolten før jeg prøver noe mer... Skulle liksom hatt på den bakstillinga før snøen kom...
hylle Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Ha tålmodighet iallefall! det er viktig. rengjør godt, gjerne med rustløser. pass på at umbracoen sitter godt på! hvis de runder seg har du forsåvidt "gjort" det.
E36Cab1 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Viss de runder seg er det bare å slå inn en torx,pleier å løsne da .
Luftwaffel Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Satser på å slippe å runde, men er uhellet ute, er torx kjekt å ha... Noen som mener jeg bør kjøpe nye bolter når disse er ute eller?. Må bare finne en kjekk måte å få holdt fast alle akslingene når jeg skrur, blir vel no drit å prøve å stroppe dem fast..
325i! Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 runder du dissa boltene kan du eventuellt banke inn en 12 kant pipe eller en torxpipe i litt større dimm.knips! skru ut
E36Cab1 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Satser på å slippe å runde, men er uhellet ute, er torx kjekt å ha... Noen som mener jeg bør kjøpe nye bolter når disse er ute eller?. Må bare finne en kjekk måte å få holdt fast alle akslingene når jeg skrur, blir vel no drit å prøve å stroppe dem fast.. Park.brems holder vel.
Luftwaffel Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Joda, park brems hadde funka, hadde den vært kobla til. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=981518#981518 Eller hva sier du E36Cab1? Vil du komme og dra i vaiern?
E36Cab1 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Joda, park brems hadde funka, hadde den vært kobla til. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?p=981518#981518 Eller hva sier du E36Cab1? Vil du komme og dra i vaiern? Hehe tenkte jo ikke på at den var i "løsvekt" Tja lite kraft i meg for tida,men har du tilgang på assistent kan jo han holde fast hjulet på motsatt side,da skulle det nok gå .
Luftwaffel Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Skrevet Desember 10, 2008 Den ligger på pall, så tenker det blir en lastestropp et par ganger rundt, for så å feste i pallen. Burde holde, men man vet jo aldri. Går det fint å bruke vanlige slangeklemmer på gummihettene i endene av akslingene? Btw, tenker dere om hvit bakstilling med hvite drivaksler? Og svarte gummiforinger over hele. Nye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå