fbakken Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Har dårlig eller egentlig ingen varme i bilen min :s Hva kommer dette av og hva kan jeg gjøre? Målern i bilen forteller at motoren har fin temperatur, å varmeappartvifta blåser så det holder men kun kaldluft... Har nettop satt inn motoren, en 525 tds. type M51D25 Er det noe lufting jeg må gjøre? Hvor sitter termostaten på denne motoren, hvor mange grader skal den åpne på??
E36Cab1 Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Viss kjølevæska er varm,er det ingen sirkulasjon gjennom varmeapp.registeret dersom den kun blåser kaldt. Sjekk at du har koblet slanger og elektronikk rett,og at du får spenning på ventilene. Viss alt ser ut til å stemme,kan det være ventilen(e). Men antok at desse stod åpne viss strømløse ? Ihvertfall sånn på Mercedes...
Rogern Skrevet Desember 10, 2008 Skrevet Desember 10, 2008 Jeg kjøpte en 324td en gang som hadde samme problemet. Der var det bytta motor og de som hadde gjort motorbyttet hadde byttet om på de 2 slangene inn til varmeregisteret. 50/50 å ta feil der
Olav Otterlei Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Sjekk at returslangen fra termostaten til radiatoren er enten kald eller varm, hvis den er kald åpner ikke termostaten seg og er da ødelagt. Luftinga skal være en 10' skrue på termostathuset hvis jeg ikke tar helt feil. For å eventuelt å sjekke den termostatn du bytter ut (hvis du gjør det da ) legger du den i ei panne og koker opp med vann og ser etter om den åpner seg. Eventuelt andre feil er kanskje for lite ren FROSTVÆSKE Kan også være varmeregisteret eller varmebryteren.
fbakken Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Bytta termostaten så ble det betraktelig bedre Sto i en 80 graders, satte i en 88 graders. Men tror den gamle stod åpen omtrent konstant Men synes fortsatt ikke det er noe varme å skryte av akkurat... Synes egentli det er dårlig luft-trykk... Men vifta virker på alle trinn...
bmwt Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Da er det kupefilteret du må bytte. det stemmer...gjorde dette på min å da gikk det bfra lite varme til å,hel.....jeg må åpne vinduet.....utrolig forskjell
Simpel Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Kanskje det er BMW-operasjonen med lavest pes/nytte koeffisient
fbakken Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Aha Det har jeg ikke tenkt på Kunne noen smekka opp en litn beskrivelse på hvordan dette utføres? Kansje en grei DIY dersom dette er noe mange kunne hatt nytte av
Simpel Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=33 Ja, litt svensk går vel bra? Jeg brukte denne, funket veldig bra. Hadde litt lite penger da og kjøpte filter på Biltema. Funket det også... Ja de svenskene får det til
fbakken Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Dette skal jeg jammen gi et forsøk
fbakken Skrevet Januar 14, 2009 Forfatter Skrevet Januar 14, 2009 Nå har jeg plokka ut det filteret mitt å shit for en forskjell Det gikk altså fra at det frøs is på innsiden av alle rutene, inklisive frontruta, till at jeg kan kjøre med viduer på gløtt å forsatt ha det varmt Det hadde jeg ikke trodd, at filteret kunne bli så tett at det ble en slik forskjell
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå