AlXz Skrevet Desember 10, 2008 Share Skrevet Desember 10, 2008 Hey! Har en diff med brems jeg kan få kjøpt til en grei pris. Dette er lillediffen, som passer 316-320. Det som feiler den er at den hoppet over både fremover og ved rygging. Så ble det byttet ut. Hjulene/Dreva utenfor sperre-enheten skal se bra ut. Så da er det noe inne i sperre-enheten som er galt, og mest sannsynelig dreva??? Noen som vet om steder som selger disse? Eller andre muligheter å fikse det på? Noen som lager? Eller annet som passer? Hva vil sånt noe koste ?? Disse skal se bra ut:- Pinjong- Kronhjul Disse må mest sannsynelig byttes:- Solhjulet- Planethjul Takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Desember 10, 2008 Share Skrevet Desember 10, 2008 Jeg vet at de har en sånn ting som gjør om diffen til en sperre på koed.no. Men skal du kjøpe den ny så må du regne med å måtte legge ut rundt 6.000kr. Hvis den ikke er montert på bilen er det vel bare å åpne og se om du ser noen synlige feil? Hvis den hopper over drev vil det jo slites på kantene og det vil dannes spon i oljen. Du kan jo først prøve å tappe den og se hvordan den ser ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlXz Skrevet Desember 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2008 Jeg vet at de har en sånn ting som gjør om diffen til en sperre på koed.no. Men skal du kjøpe den ny så må du regne med å måtte legge ut rundt 6.000kr. Hvis den ikke er montert på bilen er det vel bare å åpne og se om du ser noen synlige feil? Hvis den hopper over drev vil det jo slites på kantene og det vil dannes spon i oljen. Du kan jo først prøve å tappe den og se hvordan den ser ut. Det utenom sperre-enheten skal se bra ut. Så feilen ligger i sperre-enheten. Kjørt bare 200m etter at den begynte å hoppe over. Greia er at jeg kan kjøpe den "as is", og sperre-enheten er ikke skrudd opp for sjekk. Men om disse delene ikke er altfor dyre, er det vel verdt et forsøk tenker jeg. Noen som har noen formeninger om hva som er galt? Kan godt si at jeg ikke vet noe om tilstanden på noe, hva går først?? Igjen, takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå