Gå til innhold

Svingarmsforing M5 (lager) vs "normal" E34 (foring

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som er sikre på at svingarmsforingene fra E34 M5 (dette er altså lagre, ikke foring) kan brukes på en normal E34 (hvor det normalt sett er foring)? tenkte jeg skulle handle gave til meg selv så jeg har noe å kose meg med i jula. men før jeg bestiller masse deler og begynner å ta ned hele opphenget der bake, hadde det vært greit å vite at alt passer.

ser bl.a på koed.no at de selger eksentriske bolter og skiver (?) til disse lagrene/foringene på M5, og jeg antar at bruk av disse krever M5 bærebro bak. noen som vet noe om dette?

alle tips ang. demontering av bakstell forøvrig er hjertlig velkomne. ;)

Skrevet

Synes å huske at til M5 er de større, og at det dermed ikke går.. Håper noen kan avkrefte/bekrefte dette! Noen kan vel gå ut og måle de ?

Skrevet

større? ja da ville det jo blitt bomkjøp. men jeg mener å ha lest at det var en "vanlig" oppgradering, altså å montere M5 foringer. men samtidig veit jeg ikke om noen her på forumet som har gjort det.. hadde vært greit å funnet ut av det så jeg får bestillt, såpass at man har litt å fordrive tiden med i romjula bortsett fra å feite seg opp på julemat og aquavit. ;)

Skrevet

ut fra det jeg ser så er powerflex sine foringer der like på E34 samme om det er M5, eller ikke ! Skal bytte bakstilling snart så da skal jeg handle inn selv :)

Skrevet

Har raset diffen på den jeg har nå.. Skal ha 525 bakstilling, har ei liggende som jeg har demontert helt og pusset over og fått lakket opp med dekksmaling 90! Så skal jeg bytte alt slik at alt er klart til at jeg kan bare ta ned bakstillinga og sette ny opp igjen ! Blir 535 diff m brems, eibach senk og bilstein sprint, samme oppsett som jeg kjørte på gamle e34´en som jeg var knall fornøyd med :)

Skrevet

høres ut som et fint oppsett! :)

har og lyst på ny diff med brems, men synes det er så sabla høy utveksling på M5 diffene.. og selvfølgelig har ingen ny innmat til 540 diffene. "all models except 540i" ;)

Skrevet

Ja, har brukt oppsettet tidligere og det er perfekt i mine øyne:)

hehe, der får du igjen for at du har 540, snart manuell og orginale hella sotede lykter...

Jeg derimot er heldig med 525´en min hvor jeg aldri har sett "Except 525i" ; - D

Skrevet
3,45 er ønskeutvekslingen min. :P

min er 2,93 og det blir litt i laveste laget spør du meg. tro hvor mye en 535diff tåler?

En bra 210 diff holder mye mer enn 540 klarer. Det er disse diffene mange av svenskene med turbomaskiner på nærmere 1000hk bruker til drag! De er knallsterke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...