Baulen Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 hei. jeg har en E36 328i (1996) som plutselig ikke ville starte lengre. Har vel kommet frem til at den ikke får (nok) bensin. men bensin pumpen går, og lukter heller ikke noe bensin når jeg prøver å starte den, så tror heller ikke det lekker. Noen som har en ideè om hva det kan skyldes? Og er det noen som vet hvilket trykk bensinpumpen skal gi? Takker for alle svar
E36Cab1 Skrevet Desember 11, 2008 Skrevet Desember 11, 2008 Får den bensin på railen,er det dysene som ikke åpner(antar du har sjekka om det er gnist).
Baulen Skrevet Desember 11, 2008 Forfatter Skrevet Desember 11, 2008 Gnist har jeg... men har ikke sjekket bensinfilteret så tar en titt på det nå.
Baulen Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Nå har jeg byttet bensinfilteret, var sikkert på tide men starter fortsatt ikke. jeg har bra trykk på railen nå, så da er det vel nesten bare dysene som gjennstår. og det leder meg til neste spørsmål: hva er det som styrer dysene? kamakselgiver, er det den sensoren som står på kamakselen til innsuget (fremme med VANOS-en)? Takker for all hjelp så langt!!
kawaman Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Kjøp deg et stetoskop på biltema,med ei stang i enden. Sett den ned mot dysa,få en kompis til og vri på nøkkelen,og hør om den tikker. Tikker den så virker dysa. Kamaksel giver sitter der ja..
Baulen Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Yess! nå startet den, men den gikk ikke på mer enn 4 sylindre. lurer på om det kan være så mye vann i bensinen at dysene har frøset? så at det var en del vann i bensinen når jeg byttet bensinfilteret, så har fylt på kondenser. kan det ha vært problemet? idag er først gang det har vært over null grader siden problemene startet...
E36Cab1 Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Kan seff skje,er små klaringer i innspr.systemet.
Baulen Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Da var problemet løst! Takk for hjelpen folkens!
E36Cab1 Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Skriv gjerne hva feilen var og hva som måtte gjøres,kan være til hjelp for andre med samme problem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå