Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hva de forskjellige girkassene til E36 har i utveksling.

og hvilke kasser som er 6-trinns.

Lei av å cruise på Motorvei i 100km/t og 3000r/min...

Har vurdert å bytte diff også, men er vel endel som må byttes for å få på annen diff på en 320... Orker ikke bytte til noe sopm tåler mindre heller...

Skrevet
du må bytte til 325 klokke! mellomaksel må også byttes... da går du fra 3.44 til 3.15... dette skal jeg gjøre i vinter... er kun m3 3.2 som kom med 6-trins! ;-)

passer den M3 3,2-kassa rett på en M52 B20 da?

Hva er egentlig forskjellen på 325, 328, M3 3L og M3 3,2L klokke?

Vil gjerne ha klokke med brems også...

Bytting av klokke vil ikke påvirke ASC+T regner jeg med... Er vel bremsestyrt den...

Skrevet

du, det vet jeg ikke... 2.5 og m3 3.0 har samme utveksling i hvertfall 2.8 har tyngre, vil tippe 3.2 har lettere utveksling siden den har et ekstra gir... m3 og 2.8 er sterkere enn 2.5, men 2.5 er en del sterkere enn 1.6-2.0

Skrevet

320 diff = 3,45

325 og m3 3L diff = 3,15

328 diff = 2,93

m3 3,2L diff = 3,23

M3 diffene har 6pungts boltmønster isteden for 4 som 325/328 etc.

Det er kun marginale forskjeller på zf kassen med 5gir og 3,2l kassen med 6gir.

Begge kassene har 1:1 på 5. gir mens 3,2L kassa har et det siste giret overgira. Men 3,2L kassa er en del dyrere en de andre.

Det er også marginale forskjeller på getrag kassa til 320 og zf, mener 5. giret på getragen er 1:1 den også, så det er diff du må bytte for å senke rpm.

325 kan være fin å bytte til, dog vil 320en din bli litt slappere i accelerasjon.

Skrevet
320 diff = 3,45

325 og m3 3L diff = 3,15

328 diff = 2,93

m3 3,2L diff = 3,23

M3 diffene har 6pungts boltmønster isteden for 4 som 325/328 etc.

Det er kun marginale forskjeller på zf kassen med 5gir og 3,2l kassen med 6gir.

Begge kassene har 1:1 på 5. gir mens 3,2L kassa har et det siste giret overgira. Men 3,2L kassa er en del dyrere en de andre.

Det er også marginale forskjeller på getrag kassa til 320 og zf, mener 5. giret på getragen er 1:1 den også, så det er diff du må bytte for å senke rpm.

325 kan være fin å bytte til, dog vil 320en din bli litt slappere i accelerasjon.

320 er vel 3.44 ;-)

bilen blir tregere per gir, men 0-100 blir den raskere fordi du slipper å gir 3 ganger ;-)

Skrevet

OT dette men,

bare du ikke bytter til 325 automat klokke, da får du bil som akser fra 325 men med toppfart på 160-170 :lol:

hadde en kamerat som gjorde dette, i 100 lån på rundt 4000 mener jeg å minnes 8)

men tilbake til topic, er det ikke 328 som deler kasse og diff med m3 3l.

trodde nå ikke 325 og m3 3l hadde samme diff utveksling...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...