Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en E34 94 mod med med en m50b20 vanos motor i

Nå en stund har den begynt å fjuske etter å han blit kjørt ''langkjøring\jamngass'' minimum 2-3 mil, og gjerne om jeg har stoppet bilen, så er den tungstartet og fusjusker om jeg starter den opp etter kort tid. står den over natten er den helt fin igjenn.

den kutte når den når ca 2500omdreininger, elles har den bare vert litt mer tungstartet en vanlig, men fungert helt som den skal på kortkjøring der gassen ikke holdes jamt.

Noen som hvet hva det kan være?

Skrevet

hmm, hva har du byttet testet foruten den diagnose testene du har gjort da?

(Sjekket jordningskontakter rundt om, lmm, lambda,hjerne)?

• 3 weeks later...
Skrevet

jeg har byttetestet luftmengdemåleren, men ingen endring. så byttet jeg ut 3 av tenncoilene, etter det fungerte bilen leit lengre en vaneli før den begynte å fjuske, etter det fusket den som den hadde gjort før.

jeg tokk hjernen inn en helg for å sjekke etter fukt, fant ikke noe som viste, men la den på et varmt rom over helgen for sikkerthetsskjyld.

Skrevet

husker ikke, hadde lagret det på gammlemobilen, men den er knust.

Det virket som det bare var random koder, som kam vinkelen og styreenheten foreksempel

Skrevet

Ok.

Kam- og veivsensor kan du sjekke gapping på,ohme og måle spenning.

Sjekk spenning over temp.sensor,er som regel NTC. Skal da minke ettersom motor blir varm.

Sjekk lambda også,enten å måle(millivolt) eller ta en CO måling. Virker ikke lambdaen virker heller ikke katalysatoren,får en pekepinn da.

Alltids en plass å begynne på ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...