Winther Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Hei, jeg har en E34 94 mod med med en m50b20 vanos motor i Nå en stund har den begynt å fjuske etter å han blit kjørt ''langkjøring\jamngass'' minimum 2-3 mil, og gjerne om jeg har stoppet bilen, så er den tungstartet og fusjusker om jeg starter den opp etter kort tid. står den over natten er den helt fin igjenn. den kutte når den når ca 2500omdreininger, elles har den bare vert litt mer tungstartet en vanlig, men fungert helt som den skal på kortkjøring der gassen ikke holdes jamt. Noen som hvet hva det kan være?
Steffan C Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 Def. kam eller veivsensor, få tatt en diagnose .
Winther Skrevet Desember 12, 2008 Forfatter Skrevet Desember 12, 2008 Jeg har tatt diagnose opp til flere ganger, og får opp forskjellige feilkoder hver gang. Har også tatt comptestm og den var helt normal
Glenno Skrevet Desember 12, 2008 Skrevet Desember 12, 2008 hmm, hva har du byttet testet foruten den diagnose testene du har gjort da? (Sjekket jordningskontakter rundt om, lmm, lambda,hjerne)?
Winther Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 jeg har byttetestet luftmengdemåleren, men ingen endring. så byttet jeg ut 3 av tenncoilene, etter det fungerte bilen leit lengre en vaneli før den begynte å fjuske, etter det fusket den som den hadde gjort før. jeg tokk hjernen inn en helg for å sjekke etter fukt, fant ikke noe som viste, men la den på et varmt rom over helgen for sikkerthetsskjyld.
Winther Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 Nå har bilen begynt å fjuske så snart den blir varm uansett kjøring, gjerne så stopper den om jeg står på tomgang.
E36Cab1 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Hvilke feilkoder er det du har fått fram tidligere da? Sjekk temp.sensor.
Winther Skrevet Januar 3, 2009 Forfatter Skrevet Januar 3, 2009 husker ikke, hadde lagret det på gammlemobilen, men den er knust. Det virket som det bare var random koder, som kam vinkelen og styreenheten foreksempel
E36Cab1 Skrevet Januar 3, 2009 Skrevet Januar 3, 2009 Ok. Kam- og veivsensor kan du sjekke gapping på,ohme og måle spenning. Sjekk spenning over temp.sensor,er som regel NTC. Skal da minke ettersom motor blir varm. Sjekk lambda også,enten å måle(millivolt) eller ta en CO måling. Virker ikke lambdaen virker heller ikke katalysatoren,får en pekepinn da. Alltids en plass å begynne på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå