Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har i lang tid hatt problemer med at pæra (innerste/venstre) på høyre baklys hele tiden går, og nå har også innfestningen rundt pæra smeltet.

Alle andre pærer er helt ok, ingen tegn til skader eller defekte skader på noen andre pærer eller pæreholdere/fester.

Noen ide eller tips om hva dette kan være.

Skrevet
Siden innfestningen har smelta så har du kanskje hatt i for kraftig pære.

12v / 5w, som hele tiden i alle år har sittet der og er merket at skal være der er vel ikke for kraftig pære, skulle jeg tro.

I alle disse HI-TECH bilene med sensorer og moduler på alle kretser, kødder man ikke med strømmen, for det kan fort bli dyrt.

Dette har pågått en god stund både før og etter at lysmodullen ble loddet (normale fjernlys-problemet)

Pæra har vart alt i fra en time til max en mnd, og nå plutselig har innfestningen smeltet og pæra er svart.

Skrevet

Siden pæra er svart og det har smelta rundt, tyder det jo på at det har vært altfor varmt der.

Hvis du som sagt har brukt en 5w pære så er jo det riktig pære.

Så da synes jeg dette virker veldig rart.

Skrevet
Siden pæra er svart og det har smelta rundt, tyder det jo på at det har vært altfor varmt der.

Hvis du som sagt har brukt en 5w pære så er jo det riktig pære.

Så da synes jeg dette virker veldig rart.

Sant nok det at det er meget rart, men slik er det nå bare, men er det noen som har andre forslag enn feil pære og at det er veldig rart.

Hadde vært fint å finne ut hva som gjør dette, før jeg kjøper ny brakkett til pærene, vil ikke risikere at det blir en kortvarig løsning og glede med ny brakkett.

Skrevet

Hei.

Kan være en ide å rense og smøre alle kontaktpunkter og pæreholder med CRC for kontakter, tror den heter 6-66 eller no. Er og lurt å se om noen kabler er gnagd av. Sjekk og jordingspunkter, vet detr sitter et under førerstolen (under matta)i E39 som ofte ruster av, og da kan det bli trøbbel med mye rart...

Skrevet
Hei.

Kan være en ide å rense og smøre alle kontaktpunkter og pæreholder med CRC for kontakter, tror den heter 6-66 eller no. Er og lurt å se om noen kabler er gnagd av. Sjekk og jordingspunkter, vet detr sitter et under førerstolen (under matta)i E39 som ofte ruster av, og da kan det bli trøbbel med mye rart...

Ok takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...