Gå til innhold

Hjelp! Kjøleveske lekker ut gjennom et mystisk hull!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har fått et hull på siden av blokka helt på enden foran fremste eksosport slik at all kjøleveska renner ut. Det ser ut som det er ved topp pakninga en plass. Hullet ser jækla firkantig ut?! hullet er ca 8mm x3mm. Se bildet.

Noen som har peil på hva som kan ha skjedd her? Er det en bit av topp pakninga som har falt ut?!

8gw5yzucx8g08hy7lrkr.jpg

Skrevet

Mitt råd er: spyl reint hele motoren,la den tørke og start så motoren. Bruk lommelykt og eventuelt et speil for å finne lekkasjen nøyaktig. Vannlekkasjer kan en ofte la seg lure av mht hvor de egentlig lekker.

Har aldri opplevd så store lekkasjer utvendigt med toppakninger,men kan jo være tilfelle...

Skrevet

takker for tipset. Men vannet kommer som en fin stråle ut igjennom det lille hullet der på bildet når jeg fyller på vann i radiatoren.. Så er rimelig sikker på det er der problemet ligger. Er det mulig det hullet der er en liten kanal fra vannpumpa, termostaten eller noe?

ykw3fzqkbm1jmtbnebk9.jpg

Skrevet

Dette er lekasje som kommer fra den løse gummipakningen i framkant av topplokket ,dette blir da toppakningsjobb da det er kjappere en å rive front og bunnpanne av motoren for kun å bytte denne ene pakningen.

Skrevet

tok av dekslet og rørene osv foran kamdrevene og fant dette. En sprekk som ser ut som å ha oppstått av korrosjon. Ser ut som noen har prøvd å tette dette med noe svart dritt. Når jeg heller vann ned i sprekka der så renner det ut i det hullet jeg fant ut først. Noen som har råd til å få fikset dette?!

kddduwjyhou7b4zlafyc.jpg

jfhibrv2t22nu1ysvbx7.jpg

Skrevet

Sveise sprekken? Er det ikke to forskjellige deler der da? Nå har ikke jeg mye peil på motorene der, skal skru litt mer imorgen for å finne ut mer. kjekt om noen kan forklare meg litt nærmere hva jeg kan gjøre for å finne ut mer?:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...