Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
det hadde også vært no ja :D

en som er ute etter å provosere her skjønner jeg....

Provosere er antakelig ikke i vedkommendes vokabular en gang. Dersom "gkw89" mener han kan "se an forholdene" nok til å trygt kunne ligge i 300 km/t på norsk vei har han trolig guddommelige evner, evt. like godt utviklet virkelighetsaspekt som en vaskebjørn på amfetamin.

Jeg vil tro de aller fleste her inne er glad i fart, men det finnes grenser for hva som er "kult" og for den del lovlig å gjøre på offentlig vei. Det er ikke like kult den dagen du smeller inn i en bil som "etter forholdene" og etter din oppfatning ikke skulle vært der. Jeg kjenner selv til folk som har mistet foreldre, søsken og blitt lemlestet for resten av livet som følge av galskap utført av personer som tydeligvis hadde hatt behov for en god del mer moralsk opplæring, for ikke å snakke om flere år bak rattet. Bilinteresse omfatter mye mer enn fart og spenning, ANSVAR er et stikkord.

• Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

hmmm, tror ikke dere skjønte helt hva min mening om å se ann forholdene er...

men jeg skjønner også at man ikke bør gjøre sånt... det jeg mener da, med å se ann forholdene, er: det skal være helst tørt,

og mørkt for at man kan se evt lys på biler langt foran... og det blir på dagens motorvei(dvs noen av de nye strekningene)... det mener jeg er å se ann forholdene, men som dere sier, man kan aldri være sikker...

Skrevet

si vist du kjører 300 km/h så kjører du 300 000 meter i timen, deler det på 60 minutt så flytter du deg 5000 meter i minuttet, så deler du det på 60 sekunder igjen så flytter du deg 83,3 blabla meter i sekundet.

du bruker litt mer tid på å oppfatte ting i en slik fart (vist du i det hele tatt oppfatter noe som helst )

si du bruker 3 sekunder på å oppfatte en bil som er 200 meter framfor deg så har du allerede kjørt ca 600 meter. hvis du da ikke skulle ha noen annen utvei enn å bramse da, så tror jeg nok du trenger mer enn 250 meter for å kunne stoppe .. 250 meter er ikke langt i 300 km/t !! mener jeg da

Skrevet
si vist du kjører 300 km/h så kjører du 30 000 meter i timen, deler det på 60 minutt så flytter du deg 500 meter i minuttet, så deler du det på 60 sekunder igjen så flytter du deg 8,33333333 blabla meter i sekundet.

du bruker litt mer tid på å oppfatte ting i en slik fart (vist du i det hele tatt oppfatter noe som helst )

si du bruker 7 sekunder på å oppfatte en bil som er 200 meter framfor deg så har du allerede kjørt ca 60 meter. hvis du da ikke skulle ha noen annen utvei enn å bramse da, så tror jeg nok du trenger mer enn 160 meter for å kunne stoppe .. 160 meter er ikke langt i 300 km/t !! mener jeg da

tror du skal legge til en null på alle tallene dine her...

Skrevet
si vist du kjører 300 km/h så kjører du 300 000 meter i timen, deler det på 60 minutt så flytter du deg 5000 meter i minuttet, så deler du det på 60 sekunder igjen så flytter du deg 83,3 blabla meter i sekundet.

si du bruker 3 sekunder på å oppfatte en bil som er 200 meter framfor deg, pluss 1 til 3 før foten har bunna bremsa, så har du allerede kjørt ca 600 meter. hvis du da ikke skulle ha noen annen utvei enn å bramse da, så tror jeg nok du trenger mer enn 250 meter for å kunne stoppe .. 250 meter er ikke langt i 300 km/t !! mener jeg da

sånn :) gikk litt fort i svinga da jeg skrev ;) var på tur i familietragedie :P

der ser du hvordan en kan oppfatte feil å gjøre feil i en litt stressa situasjon ;);)

• 2 weeks later...
Skrevet
Imponerende av en 37-åring dette her...

37 i kroppen men 13 i hodet!

For all del, sikkert kjempefestlig når det skjer, men at en voksen person holder på slik synes jeg er latterlig.

d e ikje bære ongdom så e rabiat i haue;) han må har hadd et bra liv;) fartsfylt liv:D

Skrevet

Får ikke sett filmen jeg.. står bare loading.

Hadde selv ikke hatt noe i mot å en gang prøvd å kjørt i 300 km/t. MEN da satser jeg nok på en bil preppa for akkuratt disse hastigheter samt på bane. (Strekka på ringen/flystripe burde vell holde til dette)

Høyeste fart jeg har hatt her i norge er 210km/t på speedometeret på en mazda med godt bygd understell. Syns det var skummelt nok mtp på hvor fort ting gikk unna og strekke for å bremse ned.

Skrevet
ja, det er klart, men jeg ser jo ann forholdene litte grann da... gjør det vel, når det så å si er tomt for trafikk

Akselereasjon 0-100: 5sek

Akselereasjon 100-200: 10sek

Akselereasjon 200-300: 27sek

Fart (km/t): 300km/t

Fart (m/s): 83m/s

Snitt fart (km/t): 202km/t

Snitt fart (m/s): 56m/s

Distanse akselerasjon: 2361meter

Bremsetid: 20sek

Bremselengde: 833meter

Total distanse for forsøk 3194meter

Hastighet i forhold til møtende bil (80-sone): 106m/s

Hastighet i forhold til bil foran (80-sone): 61m/s

Snittfarten er regnet ut fra en lineær akselerasjon mellom 0-100, 100-200 og 200-300. Totaltiden er hentet fra en tidligere post som sa at E39 M5 bruker 42 sekunder på 0-300, fordelingen mellom 100-200 og 200-300 i tid er satt veldig med fingern i været, men snittfarten under akselerasjon på 56m/s er nok ikke veldig feil (korriger meg gjerne så oppdaterer jeg tallene!).

Bremsetiden er også satt med fingern i været og med lineær akselerasjon fra 300 til 0, men tilbakelagt avstand blir etter mitt excel ark nesten 3,2km (0-300-0) forutsatt at oppbremsningen begynner med en gang du når 300... det skal vel godt gjøres å finne et sted du kan si at det ikke er noe trafikk under forsøket?

Setter stor pris på om du tar dette forsøket langt unna der jeg, min familie og mine venner holder til... om du selv ryker på en smell under dette forsøket er ikke noe jeg bekymrer meg for, men... kjipt om din drøm tar livet av en småbarnsfamilie eller hvem som måtte befinne seg i bilen du treffer....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...