Aquarius Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Hei igjen, Når du har tenningen på (stilling II), skal du måle 12V på viftebryterens klemme 5. Lederen på denne klemmen skal være grønn/brun stripete. (Påse at du har multimeteret satt til likespenningsmåling, og at minusklemmen/pinnen på multimeteret faktisk har kontakt til et godt jording/shassispunkt - ellers får du ikke korrekt måling.) Dersom du ikke har spenning på klemme 5 ligger feilen i forsyningen, dvs sikring, rele eller mulige dårlige kontaktforbindelser. Viftemotstanden ligger mellom bryter og motor, og er da ok. Om du ikke allerede har gjort det, ta ut aktuelle sikringer og ohm dem før du setter de tilbake (tror F19 er sikring for vifte). Er det dårlig kontakt i forbindelsen til sikringene, hender det du får kontakt igjen etter innsettingen. Om heller ikke dette hjelper, sjekk relè for vifte K4 i releboksen på venstre side i motorrommet. Dette skal slå inn når du setter tenningsnøkkel til stilling II.
Alsmarken Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 Måler 0 volt i bryterpanelet. Målet også sikringene og det var ohm i alle : / Relêet virket som de slå inn, om jeg så på det rett da Men skjønner ikkje hvor feilen kan ligge |
Aquarius Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Da tipper jeg det er releet ditt som er gåent. Er ikke så mange andre steder feilen kan ligge, for spenning tilføres releet fra et 12V samlepunkt. Fra releet er det trukket til sikring F19, og derfra rett til viftebryteren. Prøv å bytte releet. Det er et vanlig 87 rele (12V rele med sluttekontakt) som er billig og lett å få tak i. Et hvert verksted (uansett bilmerke) har dette, kanskje også en bensinstasjon med litt deleutvalg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå