crazymac Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Heisann... Noen flere som har opplevet problemer med standard vindusheiser fremme? At sveiva blir tung, og vipper vinduet ut av sin plass? Presterte tilogmed og knekke den ene løfteren på den ene siden... Snodig at det ble slik på begge sider. Får vel handle inn nytt heise-system der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Heise-system? Pleier å holde å kjøpe ny kloss og smøre opp da, samt gå over glidelistene framme i døra en tur.. Det er velour oppå en plastlist der, sier seg jo selv om velouren er slitt bort hva som skjer da? Samme med klossene.. Når fettet rundt disse er borte, glir det dårlig.. Edit: Btw: Har gjort dette selv på min forrige bil.. Etter det lærte jeg at det ikke har noenting for seg å ta i.. Dersom det går tregt er ikke vold løsningen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazymac Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 Ja, kan prøve å smøre opp på fører siden iallefall. Mens på passasjersiden må den ene armen byttes evt, da festet til glidelista knakk. Men du har vel rett ang å smøre opp dette, kan vel fort løse det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Knakk kula fra vindusheisen? Altså den som går inn i den hvite klossen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
crazymac Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2008 Ja, den som holder på den hvite klossen knakk ja. Klossen som igjen holder skinna på plass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Btw: Har gjort dette selv på min forrige bil.. Etter det lærte jeg at det ikke har noenting for seg å ta i.. Dersom det går tregt er ikke vold løsningen.. Enn om el.takluke motorn på e36 hadde lært seg det samme, tenk hvor mange løftere vi hadde spart oss for å skifte Ikke mer enn to uker siden en kammerat skulle åpne takluka på gløtt, bilen hadde stått frostfritt men har det siste halvåret gått litt treigt, han hørte motorn begynte å ta i når luka var halvveis oppe men rakk ikke å stoppe den før "*knak*" takket løfterne for seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Desember 15, 2008 Share Skrevet Desember 15, 2008 Takk skal du ha, vært ute for nøyaktig det samme.. Noe som gjør til at jeg smører takluken hver vår før sommersesongen trår til, og deretter kobler ut brytern om vintern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå