aslex Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Hei! jeg skal bytte gir kasse på min e39 98 mod. Men jeg har kjøpt en kasse uten steptronick og på blen min er det steptronick. Må jeg da skifte "hjernen" på kassen ? og giroverføringen?... noen som har vært borti noe det samme før? Takker for svar! Aleksander.
nøytralturn Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Her er jeg på vei til å skaffe meg erfaring serru! i skrivende stund! BMW sier: Bil med steptronik kan IKKE ta imot en kasse uten. og V.V dvs... ikke uten å skifte gerkassestyring og evt mappe om motorstyring. De anbefaler å skifte likt mot likt. Jeg er i prosessen med å skifte min A5S310Z; fikk tak i en brukt i Trøndelag. Vær også obs. på at automatkasser produsert etter 1996 skal ha "lifetime oil" - GS selger en som heter Bilstein/febi #14738 Om din Gearkasse skal ha "lifetime oil" ser du på fyllepluggen på bunnpanna: grønt plastskilt med delenummer på= lifetime oil, Svart skilt= ATF dexron III.
aslex Skrevet Desember 15, 2008 Forfatter Skrevet Desember 15, 2008 Da tor jeg att jeg har fått vite det jeg trenger for å si ifra meg å bytte den kassa jeg har kjøpt... Får vel bare sende inn den kassa som det er gåen revers på inn til gs på overhaling. Er vel det som er mest lurt kan jeg tenke meg. Kommer vel til å sette ut den girkassen jeg har til salgs da sikkert etter hvert:) Tusen takk for Infoen!
nøytralturn Skrevet Desember 15, 2008 Skrevet Desember 15, 2008 Prøv å fine en brukt en! får ei kasse som har gått 120-160000 km for 10-13000 kr. ei overhalt kasse med 1 år garanti selges av naboen til GS bildeler i Stavanger for ca 18000+mva.(tipp topp da serru) en ny kasse starter på 27000,- +mva. Alle priser for A5S310Z- altså ikke tiptronic. kan sikkert legge til et par tusen for tiptronic(jeg vet ikke...) Du kan jo prøve www.finndel.no så finner du sikkert noe som passer! klarte det jeg- og det er lengre mellom dieselkassene!
aslex Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Skrevet Desember 16, 2008 Har sjekket litt på gs på bud og de ville ta inn kassen min til overhalling ,men vet ikke helt prisen enda. Er vel eneste lureste å gjøre tror jeg. Å kjøpe brukt så har du ingen garanti for att den fungerer, men om en overhaller en så er det nå en helt ny kasse innvendi og vet da att den ikke går sund med det første:) så er vel det som er løsningen....kjøpte meg akkurat olje til en mange tusen som jeg skulle bytte på den.. mange penger som ligger igjenn med gs asso;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå