Gå til innhold

forsterkern min funker i max 5 min :S noen som kan hjelpe?

Share

Anbefalte innlegg

når jeg starter bilen går alt som det skal.. men plutselig slutter forsterkern å funke, det tar alt fra 20 sek - 8 min.

forsterkern lyser grønt når den funker, eller er i bruk da.. men den begynner å l

lyse rødt, også funker ikke bassen som jeg har koblet den til :S

noen som vet om noe som kan være årsaken?

tar imot alle forslag =)

på forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss du seier kva slags bass du har, kva slags forsterker du har og korleis du har koblet dette, skal vel det gå an å hjelpe deg. (du kan ha koblet slik at lasten blir for låg til forsterkeren)

Det kan og være for dårlig jording. Det betyr at du har eit dårligt jordingspunkt til forsterkeren. Du må skrape vekk lakk og bruke sandpapir på jordingspunktet ti forsterkeren, slik at du veit at du har bra kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde det du sa med jordinga, så vet det er bra jording:)

forsterkeren vet jeg ikke merke på xD 1000W max, også har jeg X2 proson 12" bassere.

har kobla en kabel fra begge basserne sammen, husker ikke om det er brokobling eller hva det het :P

det har ikke vært no problem før, har kjørt i over 1 år med det sånn som det er nå, dette har skjedd i etterkant :/ ca 1 uke siden det skjedde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en 4 kanals forsterker.

bruker bare 2 av "plassene" som man kan bruke 4 av, så blir det 2 ohm?:P

Da har du brukoblet forsterkeren. Men det virker som du har parallellkoblet subbene. Da blir det nok 1ohm som forsterkeren "ser" Eg tviler sterkt på at forsterkeren er stabil i 1ohm, so du må nok endre på tilkoblingen!

Da ville eg ha seriekoble subbene. Da tar du ein ledning imellom pluss på den eine subben og minus på den andre subben. Dei 2 ledige tilkoblingene på subbene, går til forsterkeren. Da "ser" forsterkeren ein last på 4ohm.

Eg tar utgangspunkt i at subbene er på 4ohm. (eg rekner med at det stemmer) Ved parallellkobling blir lasten 2ohm. Siden du brukobler forsterkeren, bruker du 2 kanaler på forsterkeren. Dei 2 kanalene må dele på lasten. Da blir det 1ohm pr kanal.

Ved seriekobling blir lasten 8ohm. Og da vil kanalene på forsterkeren "se" det som 4ohm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...