Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 1995 e34 520i, å når jeg kjører et lite stykke noen ganger kommer det en sånn plingelyd fra bilen. Det er den samme lyden som kommer når du vrir om nøkkelen for å starte bilen.

Noen som vet hva denne lyden kommer av?

Skrevet

kan jo være at ute-tempen faller ned til 3 grader. Det har jo vært litt svigninger i tempen her i det siste(mildt). Men er det noen som vet om 1995 e34 har en sånn funksjon.

Skrevet

Æh, hvis det ikke er den temp greia.. Mulig du kunne dobbeltsjekke at en feiltekst virkelig kommer opp, ved f.eks. å skru ut ei pære.

Er det en sånn feil plinger det nemlig ved oppstart, er det ingen feil plinger det ikke ved oppstart.

Skrevet

ok. Så det er en feil på bilen da??

Hvordan kan jeg få sjekka hva som er feilen da?

Synes det er rart hvis det skal være en alvorlig feil når det er ingen lamper som lyser og at det heller ikke er noen feilmelding på displayet.

Skrevet

Er ikke sikker på om dette er feilen. Men: Hvis check-controlen finner en feil, plinger den og gir melding ved oppstart. (Se på check-control til venstre på siden for de forskjellige varsel).

Det jeg tenkte på er at check-controlen virker, men meldingen kommer ikke opp, altså displayet virker ikke som det skal.

Kom på en enklere måte. Prøv å start med åpent bagasjerom og se om du får melding. Dette skal gi melding "Kofferraum öffen" eller noe sånt. Kommer det ingen melding er det noe feil med displayet. Og det ville jeg funnet ut av før jeg brukte bilen noe mer, i tilfelle en melding av typen "Oelstand" eller "Kühlwasser" skulle være skjult...

Og det er ikke den temperaturgreia? Har du den? Har ikke tempmåler på min bil, så vet ikke hvordan den oppfører seg.

Skrevet

Nå har jeg vært ute å starta bilen flere ganger og prøvd med bagarsjelokket oppe. Nå piper den ingenting lenger? rart

Aner ikke hva det kan være, men har tro på at det er en pipelyd som kommer litt nå å da, ikke på alle oppstarter. Uten at jeg har tenkt noe mer over det til nå.

Skrevet

Hm? Peip den ikke med bagasjelokket oppe? Hm, du må kanskje kjøre noen meter for at det skal plinge.

Eller har vi en av de periodiske feilene vi alle er så glad i?

Den temperaturmåleren gir visst et pling hvis du starter i et eller annet temperaturområde for å varsle om mulige glatte forhold. Prøv et forumsøk eller så må noen med temperaturmåler uttale seg.

Skrevet

Har E34 95 med den lille kjørecomputeren, den plinger når tempen er under 3 grader.. ofte kan det ta noen minutter før den skjønner at det er 3 grader ute, så jeg får plingen etter jeg har begynt å kjørt..

Skrevet

ok.. den bruker å komme med det samme jeg vrir nøkkelen hos meg, men det kan bare være temp-forskjellen.

Hvis det er andre som har en klok løsning på problemet mitt, annet enn temperatur, bare skriv.

Ellers, hjertelig takk for svar :D

Skrevet

Er jo bare å sjekke ute-tempen d vel, når du starter,og når det plinger...så vil du se om den plinger i det tempen blir 3 grader. Er den under når du starter så plinger det i det du starter bilen.

Skrevet
Jeg har temperaturmåler på bilen ja, men gi meg 2 min så skal jeg se etter i bilen.

Shiiit... 2 minutter.... Tror ikke nettet er klargjort for å vente så lenge :shock:

Holde igjen verden slik da du... :wink:

Hvis plingen kommer når du kjører er det noe med sikkerhet å gjøre, som dører, koffertrom, bremser eller temperaturfall til under 3 grader etter oppstart.

Plinger det når du står rolig er det gjerne lys, bremseveske, spylevæske etc.

Har du sjekket alle pærer? Skiltlys? Både kjørelys og brems? Bremselyset vil eksempelvis ikke plinge før du trykker ned pedalen og bilen skjønner det er noe feil i strømkretsen.

Temperaturplingen kommer normalt ikke når oppstarten først er gjort under 3 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...