Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faen hadde 530`n på eu i dag og fikk bl.annet 2er feil på avgass..

Avgassen ble målt til 4,20, lambdaverdi 1+- 0,03 eller utenfor fabrikatens verdiomeråde..

Jeg hadde bilen på diagnose for en uke siden og fikk da feil på lambdasonde 1.. Jeg byttet derfor denne før eu i dag så da skal jo teoretisk lambdasondene være bra på den nå..

Jeg misstenker selv at det kan være katalysator som er gåen.. Da jeg hadde nede eksosanlegget for ikke så lenge siden så datt det litt store løse keramikkdeler utifra katalysatorene..

Noen som vet om det er noe mulighet til å få sjekket hvem av katalysatorene som eventuelt er defekt?

Noen som har noen ideer om annet enn katalysator det kan være? Har byttet olje, filter plugger osv så er ikke noe der heller :)

Da jeg hadde bilen på diagnose fikk jeg også feil på del nr 16(link under)

Etter det jeg har skjønt har den noe forbindelse med cruisekontroll.. Kan den ha noe med avgass å gjøre?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=22

Setter pris på litt innspill her :D

Skrevet
Da jeg hadde nede eksosanlegget for ikke så lenge siden så datt det litt store løse keramikkdeler utifra katalysatorene..

Høres jo ut som ett dårlig tegn :P

Tviler på at gass-wire potmetret virker inn på avgassen, da den bare styrer innsugsspjeldet og du ved feil her hadde fått høyere tomgang enn vanlig, jukset ved gasspådrag eller eventuelt at den ikke hadde virket i det hele tatt.

Tror cat'n er syndern her hvis den har begynt å ramle fra hverandre, kanskje koed har brukt som ikke koster all verden :)

Skrevet

Takk for svar:)

Ja koed har brukt liggende, er også en annen på forumet her som har til en 540.. Vet ikke om det vil være problematisk å bruke dem jeg?

Hvordan ville det eventuelt vært å sette på to universale katalysatorer?

Skrevet

hvis du dunker litt uyenpå caten så vil du høre hvem som er gåen påa løs innmat vil det skrangle. er bare å bruke universale cater bare husk å få til riktig motorstørelse da disse gjerne går etter motor volum! du må dikkert regne med å tilpasse de litt også for å få de til å passe på bilen din

Skrevet
hvis du dunker litt uyenpå caten så vil du høre hvem som er gåen påa løs innmat vil det skrangle. er bare å bruke universale cater bare husk å få til riktig motorstørelse da disse gjerne går etter motor volum! du må dikkert regne med å tilpasse de litt også for å få de til å passe på bilen din
Men det jeg lurer på da er, kan jeg bruke katalysator fra bilteme f.eks som er beregnet for 4 sylindrede biler så lenge det er blir 4 sylindere pr kat?

Litt tilpassing eller sveising er ikke noe prob :D

Skrevet

Hei

Kjipt at den ikke gikk gjennom EU kontr.

Som jeg nevnte hadde jeg trøbbel med PCV ventilen for et par år sia. Denne burde jo fungere, men kan kanskje være grei å kontrollere.

Åssen er undertrykket i blokka? Når jeg hadde feil ved PCV sugde den no j.... vakuum i blokka. Hånda satt nesten fast på oljepåfyllinga med motoren på tomgang.

PCV'en forbanna knotete å komme til, den sitter på innsuget på baksia inn mot torpedoveggen.

Jeg har også opplevd at kontaktene til Lamba sondene har løsna. Sitter disse på plass, og er kontaktene reine og fine?

Bare et lite forsøk på å komme med litt tips her. Kan egentilg ikke så fryktelig mye om det.

Lykke til, og god jul!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...