Gå til innhold

Feilkode - Motorlampa

E46 320
 Share

Anbefalte innlegg

Gjelder en E46 320 Bensin, 2000mod.

Har fått en feilkode på bilen, motorlampa. Står i boka att dette har med avgass å gjøre. (Tysk bok :roll: ).

Bilen "jokker" i tillegg på tomgang, går ikke rent. Kom ca. samtidig med feilkoden. Syns i tillegg eksosn begynte skrangla ca. samtidig, så undrer på om det kan være løse deler i katalysator?

Kan den skape feilkode + ujevn tomgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke cat har noe å si på bilens oppførsel på tomgang siden lamda sensorne forran cat, de sitter på eksos manifold.

Om ikke det dukker opp noen lure forslag her så få BMW verkstedet til og ta en diagnose, koster ikke så mye og da får man vanligvis fram hva som er feil :)

Ellers har jo lignende problemer blitt ofte diskutert så rart ligger det ikke litt info ute hvis du søker i forumet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en coil som fusker. Da vil motorlampe lyse, bilen hikker (blir ofte bra etter restart) og kommer tilbake når coilen hikker igjen. Har hatt dette på min E39. I værste fall er det en ventil som lukker litt for tregt og du må overhale /bytte ting i toppen. Det har også skjedd på noen få stykker av 2 literen fra denne perioden (bla min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående løse deler i katalysator, sjekk om lamdasondene sitter fast. Jeg har en kompis som hadde akkurat samme problem.

Han var på verksted der de lyttet etter feil og da sa de at det var katalysator, men til han var det at lamdasonden forran katalysator var løs.

Anngående ugjevn tomgang kan det være luftmengdemåler, eller også her være, lamdasonden.

Han hadde ikke motorlampe som lyste, men han fikk vekk "skranglinga" ved å stramme til lamdasondene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...