Gå til innhold

Noen som kan gruble litt på dette? VELDIG PLAGSOMT!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har en 525 tds som gikk sakte men sikkert tom for strøm, ble bare mindre og mindre strøm, for hver gang jeg skulle starte. Så lenge bilen går, er det mer en nok strøm til lys,stereo o.l. Målte spenningen på batteriet mens bilen gikk, og det viste 14v, så bilen ladder jo! Jeg vet at denne bilen må ha mye strøm for å starte, så min konklusjon da,var at batteriet var gåent. Fikk tak i nytt bat.Men den ville fremdeles ikke starte,blir bare en rar lyd ifra starteren, og motoren går sakte rundt, akkurat slik som det har hvert tidligere da den har gått tom for strøm, det er ikke noe galt med starteren, da den startet når jeg koblet på 2 stk. batteri. Koblet fra stereoanlegg, for å være sikker på at det ikke var dette som stjal strøm på noe vis, og lot den gå lenge før jeg stoppet, for å kanskje få laddet på noe igjen, men ikke f...!!! Kan noen hjelpe meg med dette grenseløst irriterende problemet!!!!????

Skrevet

Høres ut som dårlig jording. Når du stopper bilen, så vil spenninga på batteriet synke til ca 12v. Forhåpentligvis ikke så mye mindre enn det, men selv om batteriet ditt holder 12 volt etter at den har stått en stund, så kan dårlig jording og kald olje medvirke til at den går sakte rundt og eller bare klikker i starteren. Vet ikke om dette er til noe hjelp jeg, men var jeg deg ville jeg sjekket jordinga og evt hva slags olje du bruker på den. Steffen

Skrevet

Men hvis han da måler spenninga med ett multimeter, og setter den på likestrømsmåling, så vil målinga hans bli helt koko hvis den får vekselstrøm. blir som å måle likestrøm med vekselstrøm-meter :) blir helt merkelig

Skrevet

Takker og bukker. Har akkurat byttet olje på bilen, men har jo kjørt på denne oljen lenge. Glemte å si at batterilampa begynner å lyse når tenninga er på, og bilen er stoppet, så fort jeg trillstarter forsvinner den, og bilen fungerer som normalt. Hvordan skal jeg feilsøke på dette da?

Skrevet

Hehe. Prøvde med startkabler. Satte pluss på pol framme i motorrom og minus på dempertårnet. Samme problem. MEN, så satte vi minus på motoren, og den startet den med en gang. Da er det vel garantert jording?:)

Skrevet

høres litt sånn ut ja. sjekk ut jordingene dine du, skru de løs og gjør overflaten ordentlig rent før du skrur det sammen igjen, så kan det hende du kanskje har fått løst problemet ditt :) lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...