Gå til innhold

Fjusker på tomgang, dårlig drag uriktige feilkoder

jb
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E39 523i 96.

Når den er kald er den av og til for jæv... å starte, noen ganger virker det som om den ikke har bensin andre ganger banker å smeller det å det kommer noen ufine lyder før den starter å etter den har startet sviver den helt fint.

Hvis jeg gir brått gass på tomgang putter den å fjusker litt før turtallet stiger, under kjøring virker den slakkere en normalt under 3000rpm å den nykker litt (akkuratt nok til at det merkes på nåla) ved kraftig pådrag.

Noen ganger er det som om det ikke skjer en dritt når jeg trør på gassen ut fra kryss, som om det er ingen krefter. Så gasser jeg å slepper gassen litt så kvikner den til å blir normal igjen.

Hadde den inne på verksted og fikk lest av feil kode, da ble feilkode på kamakse sensoren avgitt å den ble byttet. Etter at den ble byttet avgir den forsatt samme feilkode på at det er kamakse sensoren å bilen er helt lik.

Noen som vet va dette kan være eller har vært borti noe lignende tiligere. Har brukt ufyseli mye penger på bilen i det siste så gidder ikke bruke mere uten resultat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmmm, dette her høres merkelig likt ut som problemet mitt. akkurat som å høre min. Jeg har satt inn en M52B20 i min e36. Måtte bruke opp igjen gamle hjernen og masse el-deler fra den gamle M50B20 motoren for å få den til å fungere. Men hvis jeg skal ha min til å gå ordentlig så må jeg ha kam og veiv sensorer som er beregnet for min siemens ms40 hjerne, men da tror jeg det blir noe rart med plassen. jeg har vanos motor også, er no dritt

greide faktisk å få CO'en min under 0,5 på eu-kontroll også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg skal ha de originale til denne hjernen så koster de ca 1400,- pr stk. Og de normale du får kjøpt koster ikke mer enn 400 - 500,- kr stk. Skjønner ikke hvorfor det skal være forskjell på det jeg men. Jeg får feil på kamføleren også, med den som sitter originalt i motoren, men den er beregnet for den siemens hjernen MS41 med startsperre. Jeg har igjen en del jobb for å få den til å starte og gå ordentlig, kan nok ta litt tid. Er kjedelig, for den bruker fryktelig mye bensin når den går som den gjør nå. Jeg har klundret lenge med dette her nå, så gleder meg til å høre mer fra deg om hva som blir gjort/blitt gjort for å få den til å gå ordentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også hengt meg opp i den veivsensoren, men kontaktene er ikke like. det er det som er så frustrerende. også greide jeg å sende avgårde den gamle toppen som satt på originalmotoren. og der satt den originale kamsensoren. hadde jeg ikke gjort det så hadde kanskje bilen gått litt bedre i dag. Tror den havnet på skarnes bilopphuggeri :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...