Gå til innhold

oppførsel på automat?

peder87
 Share

Anbefalte innlegg

jeg lurer litt på oppførsel på din girkasse kontra min.

min virker som den kobler fri når gassen slippes i fart når man da gir gass igjenn kommer det et lite nykk før den drar igjenn(kan samenlignes med slitt drivverk på manuell) er det normalt? er heller ikke noen form for motorbrems i fart men på lav fart maks 40-50 så er motorbremsen der spesielt i sport modus. girkassen er også ganske glad i å gire ned og opp girkassen ligger i 4 gir ved 80 og 2000 o\min ca skal nesten igenting før den girer ned. normalt?

bilen er en 1995mod 525tds e34 med 5hp-18 girkasse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres normalt ut at det kjennes ut som den går i "fri" når du slipper gassen i fart hvis valgt program er Economy. Men det nykket du beskriver høres ut som behov for oljeskift. "Nye"-bilen min var litt sånn, pluss at den brukte laang tid på å finne rett gir etter stopp ved f.eks. lyskryss. Etter oljeskift har den blitt mye bedre.

Kjenner du historikken på bilen? Det kan godt hende at det aldri har blitt byttet olje på girkassen :shock: Da er det på tide :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe det samme problemet med svigerfars 525td 95'mod. Girer veldig lett ned samtidig som den føles litt rar. Det at den girer lett ned har fått meg på tanken om at det er noe tull med programvalgene siden den oppfører seg som om i sportmodus i økonomi også er liksom ikke noen forskjell mellom de valgene lenger :-s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frister litt å få byttet olje på automaten engang til, merket godt sist forskjellen, men da var autmaten heletiden "usikker" på hvilket gir den skulle i og det tok lang tid før det skjedde noe. naboen kjøpte en mb diesel som var gått 400,000km og den girkassen ville ikke i 4 avog til spesielt ikke når den var blitt varm den ble byttet olje først og da ble det bedre og så ble det byttet olje og filter kortid igjenn og da ble den kassen helt fin forstod jeg...men men skulle ønske det var peilepinne på disse girkassene også :? da hadde man jo kunnet kontrolert oljen bedre og skiftet lettere også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...