CBredal Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 Mine angeleyes lyser rett ned i bakken... Hadde sikkert ikke sett Erna Solberg 30 meter foran bilen med langlys på, engang=/ går det ann å justere di lenger opp, eller no sånt? evt hvordan gjør man det?
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 18, 2008 Skrevet Desember 18, 2008 det er vel heller lykta som lyser ned i bakken og ikkje angeleyes'ene har samme problem sjølv og framme på lykta skal det vere ei eller to justerings skruer på kvar lykt som du kan prøve ut på org lykta så er det ei til breden (retningen) på lysstråla og den andre for høgde justering Grovinnstilling av lysene kan du gjøre selv, sett bilen på et plant underlag mot en vegg, med rett dekktrykk, uten last, og med høydejusteringsbryteren til lysene i 0. Ha 7,6 meters avstand fra veggen. Mål avstand fra bakken og til midten av lykta, og trekk fra 5 cm. Mål opp samme avstand fra bakken og oppover veggen du står mot. Lag en strek på veggen i den høyden (f eks med tape) som er like bred som bilen. Blend av den lykta som ikke skal justeres. Når lysene er korrekt justert, vil den øvre horisontale linja i lysbildet sammenfalle med tapen på veggen. Bak på lykta, ved høydejusteringsmotoren, sitter justeringsskruen for å justere høyden.
CBredal Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Grovinnstilling av lysene kan du gjøre selv, sett bilen på et plant underlag mot en vegg, med rett dekktrykk, uten last, og med høydejusteringsbryteren til lysene i 0. Jeg har ikke høydejustering...
DJ RS2 Matrix Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 du kan ta bilen ned på eit verksted og få dei til å justere dei for deg, det tar ikkje lange tida og da får du stilt dei nesten perfekt
Olelink Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 koster ikke mye på ett verksted samt at om onkel blå eller vegvesnet skulle finne på å stoppe deg i rutinekontroll å spørre om "de derre uorginale lysa der" er stilt? "Jepp, har kvittering å greier" kan du svare da å bare kjøre videre
Fliid Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Selvfølgelig har du høydejustering. Sett bilen på verksted du .
Olelink Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Selvfølgelig har du høydejustering. Sett bilen på verksted du . Han mener vel at han ikke har høydejustering med bryter. Selvfølgelig har han justeringsskruene i front.
CBredal Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Okei, takk for alle svar håper jeg får den på verksted før 23. Des, får da skal jeg kjøre 28 mil i snøstorm å mørke Men det går vell sikkert bra
Olelink Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Okei, takk for alle svar håper jeg får den på verksted før 23. Des, får da skal jeg kjøre 28 mil i snøstorm å mørke Men det går vell sikkert bra Om du ikke rekker det så kan du jo få tatt en grov justering på egen hånd, det er kurant arbeid. Pilene viser de fire feste/grov justeringsskruene som vel egentlig er tiltenkt å justere lykta så den passer kant i kant med panser og lister, men kan jo brukes til en grov justering. Du løsner litt på skruene nr 12 på tegningen å justerer med nr 13.
CBredal Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 Okei. Ser det er orginal-lykta det er tegning av? er det samme på angeleyes, eller?
Olelink Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Akkurat samme fester ja, vet ikke om du har avtagbart blinklys som på orginal lykt eller om de to er en hel lykt som denne: Men det spiller ingen rolle da festene er akkurat de samme, kan være litt kjinki å komme til de nederste justeringsskruene.
CBredal Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 Har den lykta der, ja... Ikke separate blinklys,nei... tja, tror dere man må av med hele lykta for å komme til di nederste skruene, eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå