Gå til innhold

Demontere svinghjul M40 pluss et EWS II spørsmål

kristols
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å skifter motor i bilen i ferien, og støtte på et aldri så lite(!) problem..Må få flyttet over svinghjulet fra den gamle motoren til den nye:

Er det noen som har noen lure triks for å demontere svinghjulet på en M40 motor,type triks å låse det fast på uten spesialverktøy (hvis mulig)? Har tatt motoren ut av bilen. Har allerede forsøkt å bruke to skraller, en på boltene på svinghjulet, og en som holdt veiva på andre siden. Sitter som f.... dette, så funka dårlig:(

Ser i Bentleybibelen at de bruker et BMW special flywheel locking tool. Noen som vet om et mer generisk verktøy som er å få tak i?

Når jeg først er her inne og skriver:

Har noen her transplantert en post. 1996 motor med EWS inn i en pre 1996 modell før? Jeg skifter ut en M40 med en M44, som har EWS II startsperresystem. Motoren er kjøpt fra Koed, og medfølgende er EWSII kontrollmodul, antennering og selve radiosender/mottaker. Problemet mitt er at bilen min ikke har kablingen for EWS i det hele tatt (skal sitte bak hanskerommet).

Planen min er å ikke forsøke koble om det eksisterende tenningssystemet for å få til EWS, men gjemme startsperrenøkkelen i bilen. Jeg fant tegningene til EWS II i Bentleyboka, og slik jeg kan forstå det, trenger boksen strøm, jord, datasignal fra radiomottaker (1 ledning) og to signalkabler til DME boksen under panseret for å kunne starte. Trenger jeg koble selve tenningsledningene som kommer inn og ut fra EWSboksen, eller kan jeg la disse være? Jeg vil helst slippe rote for mye med tenningskablingen som alt er montert..:)

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...