Erik S. Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 Jeg får ikke opp høyre bakdør på touringen min. Det begynte med at håndtaket på utsiden ikke funket, og i dag sluttet det innvendige også. Låsepinnen kommer opp så den blir låst opp, men det virker som håndtakene ikke får tak. Noen som vet hvordan jeg kan få opp døren min igjen?
crazy2be Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 ta av dørtrekket og se om "veiaren" har hoppet ut at av feste punkte sitt
Erik S. Skrevet Desember 19, 2008 Forfatter Skrevet Desember 19, 2008 Går det når jeg ikke får opp døren? Er det ikke noe festegreier under?
Erik_S Skrevet Desember 19, 2008 Skrevet Desember 19, 2008 OT: Skvatt litt når jeg så brukernavnet ditt
Deep Dish Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 Kan være barnesikkringen som er aktivert siden du ikke får åpnet døren fra innsiden.! Men siden du ikke får åpnet den fra utsiden heller, så er du nok nødt til å ta av trekket på døren.....
bmwx1xdrive23d Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 mest sannsynlig er den noe som gjør at utvendig dør håndtak står litt i spenn, spess om det er noe galt med utvendig først. Om den er litt" åpen" mens bilen har blitt låst, går låsen i sperr så lenge ikke håndtakene er 100% tilbake der de skal. Ta av dørtrekket, låsne den svarte vaieren som er på innsideni bakant.den gule tappen skal syves fremover. Siden det ikke går hverken innvendig eller utvendig, høres det ut for meg at du må løsne den for at døra skal ville la seg låse opp igjen. Hatt det problemet flere ganger på jobben om dørhåntaket har vært tatt av så har det vært noen som har åpnet døret med å dra i en liten vaier som går til utvendig håntaks overføring, hopper denne av ved at den blir dratt for langt ut, går utvendig håntak i lås, låser en bilen, bege håndtak. Vet ikke ,men dette er min teori:) er veldig lett å ta av dørtrekket, ta av den lille pynte tappen ved dørhåndtaket, inn der er det en 20 torx eller stjerne skrue(nyere enn 99) Løsne den, løsne alle klips rundt dørtrekket, skal bare vippes rett ut, altså hele dørtrekket. Når rundt hele er løst, er det kun et svart skinneklips igjen rett under dørhåndtaket, løft hele dørtrekket opp 5 cm, går ikke det, må du dra utover, men kan være du må dra gaske hardt.
bmwx1xdrive23d Skrevet Desember 20, 2008 Skrevet Desember 20, 2008 sorry, stjerne skrue om den er eldre enn 99. Skrev motsatt. Ut fra bilde har du 20 torx
Erik S. Skrevet Desember 20, 2008 Forfatter Skrevet Desember 20, 2008 Takker for bra svar! Nå er det jo juleferie så da regner jeg med å få tid til skru litt bil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå