E30 Andreas Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Hei har diskutert en del om holdbarhet på m20b25 turbo motor. hva vet/tror dere dette oppsettet holder? til hverdagsbruk, ikke bare bane. blokk: alle lagre i bunndel nytt. og stempel ringer. standard veiv. standard råder. standard stempler (neddreide). ca 8,2-8,4 i komp (ikke kat stempler) pyramideringer. og evakueringskanaler. arp bolter Topp: overhalt orginal topp ny Z45 turbo kam nye ventil løftere sveisa kjølekanaler arp studs hvilket trykk/hk antall tror dere dette vill holde? Til hverdagsbruk! gi meg din(e) meninger om dette. takker for svar
E36Cab1 Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Heihar diskutert en del om holdbarhet på m20b25 turbo motor. hva vet/tror dere dette oppsettet holder? til hverdagsbruk, ikke bare bane. blokk: alle lagre i bunndel nytt. standard veiv. standard råder. standard stempler (neddreide). pyramideringer. arp bolter Topp: overhalt orginal topp ny Z45 turbo kam nye ventil løftere sveisa kjølekanaler arp studs hvilket trykk/hk antall tror dere dette vill holde? gi meg din(e) meninger om dette. takker for svar Tja....får sette det litt på spissen da Blokk: Hvor stor lagerklaring er det? Ring-gap(Nye ringer?)? Hvor mye er stempla ned-dreid? Mht komp og gods som er igjen... Osv osv osv................... Topp: Frest evakueringskanaler? God ventil pasninger på stammer og seter? (Mht varmeoverføring og slakk). Osv osv osv..................... Motorstyring? Dyser? BTR? Pumpe®? Div slanger/rør diametere? IC? Type turbo(har mye å si for forbrenningstemp!) Osv osv osv .................... Spørs jo hva en sikter etter.. Mye småting som seff har endel å si,men generelt sett overlater eg dette til andre med erfaring på denne motoren å svare deg mer spesifikt
E30 Andreas Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 nye ringer ja. stempler dreid ned til ca 8,2-8,4 i komp(ikke kat stempler 9,7 i komp org) Sprut, dyser,btr osv ser vi bortifra, går ut ifra at mating er tilnermet/så godt som riktig. og ja evakueringskanaler er vist et must. (menn i blokka ikke i toppen)? er ikke ute etter hvordan hente hk en, menn hvor mye stempler, råder, veiv tåler, før rådene står ut av blokka (litt enkelt sagt men).
|Ole| Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Rådene skal vist tåle bortimot 500hk, stempler veiv er eg usikker på.
Fixfax Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Vis det ikke er kat stemplen og de er dreid ned til 8:2:1 i komp, er det vel ikke masse gods igjen?..
Gjest Skrevet Desember 21, 2008 Skrevet Desember 21, 2008 Noe overkill med pyramide ringer,når du skal kjøre med org innmat. Pianotråd holder opp til 800hk,org innmat holder kanskje halvparten (rundt 400 hk) En stund.
E30 Andreas Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Skrevet Desember 21, 2008 ja menn hva er poenget å frese opp til pianotråd, når man like godt kan frese opp til pyramideringer? blokka må ut uansett, og maskinering gjør jeg selv. og dreier mann kat stemplene plane får man 8,8 i komp stemmer? og da er det en del gods igjenn og er bare snakk om 6-8 tiendeler til så er det 8,2... har sett ett bilde av et splitta ikke katt stempel og er ganske tykt. menn jeg kan evt leite opp noen katt stempler... takker for svarene har prøvd å lese meg fram til dette menn finner ikke noe konkret, så fint om det kunne blitt en liten diskusjon om dette her
ehrnst Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 dette skal da holde i massevis. kat stemplene har 8.8 i komp orginalt. kliner du på 850 stempler får du faktisk 7.0 i komp noe som er litt lite til hverdags (og bane for min del) med riktig mapping skal det oppsettet du har beskrevet være god for en 400hk ganske så driftssikkert
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 ja menn hva er poenget å frese opp til pianotråd, når man like godt kan frese opp til pyramideringer? blokka må ut uansett, og maskinering gjør jeg selv. Jeg tenker på at pyramide ringene skjærer seg godt inn i toppen,mens pianotråd presser mot toppakningen. Det vil si at toppen må planes en del om den tas av igjen.Har toppen vært planet noen ganger før så er det ikke all verdens å gå på. Mvh
E30 Andreas Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 ok takk. ja det er sant, menn hvordan er det med pianotråd, er det lett å få til å holde tett i forhold til pyramideringer? har hørt at generelt med ringer så blir det et lite vannforbruk, for det er så vanskelig å få det tett, menn kan ikke si jeg har sett noen her inne klage på det?
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Det er vel mest med MLS pakninger de sliter med å få det tett. Det ser ut som om det pleier å gi seg når de ettertrekker toppboltene med pyramide ringene. Har ikke sett noen som sliter med det ved bruk av pianotråd.
E30 Andreas Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 ok er det inntrykket jeg har å, blir spennende å prøve dette selv.
icc Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Bruk alu toppakkning hvis du skal ha pyramideringer, så gir den etter ikke toppen og da slipper du planing:) Fås hos koed.dk
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Bruk alu toppakkning hvis du skal ha pyramideringer, så gir den etter ikke toppen og da slipper du planing:)Fås hos koed.dk Poenget med pyramide ringene er at de skal tette mot nettop toppen for å motstå ekstremt høyt sylindertrykk.
E30 Andreas Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 ja, og jeg tengte og kjøpe den pyramidetoppakninga med ringer de selger på ppf.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå