Gå til innhold

Holdbarhet på et slikt turbo oppsett! (M20b25)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

har diskutert en del om holdbarhet på m20b25 turbo motor.

hva vet/tror dere dette oppsettet holder?

til hverdagsbruk, ikke bare bane.

blokk:

alle lagre i bunndel nytt. og stempel ringer.

standard veiv.

standard råder.

standard stempler (neddreide). ca 8,2-8,4 i komp (ikke kat stempler)

pyramideringer. og evakueringskanaler.

arp bolter

Topp:

overhalt orginal topp

ny Z45 turbo kam

nye ventil løftere

sveisa kjølekanaler

arp studs

hvilket trykk/hk antall tror dere dette vill holde? Til hverdagsbruk!

gi meg din(e) meninger om dette.

takker for svar :D

Skrevet
Hei

har diskutert en del om holdbarhet på m20b25 turbo motor.

hva vet/tror dere dette oppsettet holder?

til hverdagsbruk, ikke bare bane.

blokk:

alle lagre i bunndel nytt.

standard veiv.

standard råder.

standard stempler (neddreide).

pyramideringer.

arp bolter

Topp:

overhalt orginal topp

ny Z45 turbo kam

nye ventil løftere

sveisa kjølekanaler

arp studs

hvilket trykk/hk antall tror dere dette vill holde?

gi meg din(e) meninger om dette.

takker for svar :D

Tja....får sette det litt på spissen da

Blokk:

Hvor stor lagerklaring er det? Ring-gap(Nye ringer?)?

Hvor mye er stempla ned-dreid? Mht komp og gods som er igjen...

Osv osv osv...................

Topp:

Frest evakueringskanaler?

God ventil pasninger på stammer og seter? (Mht varmeoverføring og slakk).

Osv osv osv.....................

Motorstyring? Dyser? BTR? Pumpe®? Div slanger/rør diametere? IC? Type turbo(har mye å si for forbrenningstemp!)

Osv osv osv ....................

Spørs jo hva en sikter etter..

Mye småting som seff har endel å si,men generelt sett overlater eg dette til andre med erfaring på denne motoren å svare deg mer spesifikt ;)

Skrevet

nye ringer ja.

stempler dreid ned til ca 8,2-8,4 i komp(ikke kat stempler 9,7 i komp org)

Sprut, dyser,btr osv ser vi bortifra, går ut ifra at mating er tilnermet/så godt som riktig.

og ja evakueringskanaler er vist et must. (menn i blokka ikke i toppen)?

er ikke ute etter hvordan hente hk en, menn hvor mye stempler, råder, veiv tåler, før rådene står ut av blokka (litt enkelt sagt men). ;)

Skrevet

Noe overkill med pyramide ringer,når du skal kjøre med org innmat.

Pianotråd holder opp til 800hk,org innmat holder kanskje halvparten (rundt 400 hk)

En stund.

Skrevet

ja menn hva er poenget å frese opp til pianotråd, når man like godt kan frese opp til pyramideringer? blokka må ut uansett, og maskinering gjør jeg selv.

og dreier mann kat stemplene plane får man 8,8 i komp stemmer? og da er det en del gods igjenn og er bare snakk om 6-8 tiendeler til så er det 8,2... har sett ett bilde av et splitta ikke katt stempel og er ganske tykt.

menn jeg kan evt leite opp noen katt stempler...

takker for svarene :D

har prøvd å lese meg fram til dette menn finner ikke noe konkret, så fint om det kunne blitt en liten diskusjon om dette her :P

Skrevet

dette skal da holde i massevis.

kat stemplene har 8.8 i komp orginalt. kliner du på 850 stempler får du faktisk 7.0 i komp noe som er litt lite til hverdags (og bane for min del)

med riktig mapping skal det oppsettet du har beskrevet være god for en 400hk ganske så driftssikkert

Skrevet
ja menn hva er poenget å frese opp til pianotråd, når man like godt kan frese opp til pyramideringer? blokka må ut uansett, og maskinering gjør jeg selv.

Jeg tenker på at pyramide ringene skjærer seg godt inn i toppen,mens pianotråd presser mot toppakningen.

Det vil si at toppen må planes en del om den tas av igjen.Har toppen vært planet noen ganger før så er det ikke all verdens å gå på.

Mvh

Skrevet

ok takk.

ja det er sant, menn hvordan er det med pianotråd, er det lett å få til å holde tett i forhold til pyramideringer? har hørt at generelt med ringer så blir det et lite vannforbruk, for det er så vanskelig å få det tett, menn kan ikke si jeg har sett noen her inne klage på det?

Skrevet

Det er vel mest med MLS pakninger de sliter med å få det tett.

Det ser ut som om det pleier å gi seg når de ettertrekker toppboltene med pyramide ringene.

Har ikke sett noen som sliter med det ved bruk av pianotråd.

Skrevet
Bruk alu toppakkning hvis du skal ha pyramideringer, så gir den etter ikke toppen og da slipper du planing:)

Fås hos koed.dk

Poenget med pyramide ringene er at de skal tette mot nettop toppen for å motstå ekstremt høyt sylindertrykk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...