G-RACING Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Litt tilbake her. Kjøpte meg m50b25 motor fra e34 som skal i e30'en, noen som kan fortelle meg vilken girkasse-travers jeg skal bruke? Den som fulgte med fra e34 ser altfor bred ut...
leif harald Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg brukte den som sto på e30en min fra før hvertfall
G-RACING Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Jeg brukte den som sto på e30en min fra før hvertfall Okei, det vil med andre ord si at man slipper å modifisere? Hva med den som står på e36?
325icab_88 Skrevet Juni 3, 2009 Skrevet Juni 3, 2009 Man slipper å modifisere på den originale fra E30n ja Bolt on!
Hopen Skrevet Juni 17, 2009 Skrevet Juni 17, 2009 hvor er det ledningene fra motor skal klippes og loddes ilag med det i bilen? Neon som har bilder av det? er ganske usikker og kunne tenkt meg å vite d før jeg begynner med det.
SteffenM2 Skrevet Juni 20, 2009 Forfatter Skrevet Juni 20, 2009 Elvis; Ledningene er den store runde kontakta, lettere sagt "motor kontakta". Regner med det er cabben din du skal ha den i, og da har denne også rund kontakt, slik som på M50en. Hadde jeg vært deg, så hadde jeg dratt på skroten, funnet en e30 med rund kontakt, klipt av denne(motor side av elnettet). Så klippet av kontakten på M50 motoren, også skjøtet på den ifra skrotbilen på M50 el.nettet, da eliminerer du problemet med og klippe og kødde i elnettet i bilen. Slik gjorde iallefall jeg og en kamerat på en E30! Legger ved bilder; E30: E36: Kontaktene skal være ringet rundt. På e36en er jeg usikker, men tror det er den som er ringet rundt! Håper dette hjalp
Hopen Skrevet Juli 31, 2009 Skrevet Juli 31, 2009 har kjøpt meg en m50b25 med girkasse nå, men oppdaget at det står en zf kasse på. er det mulig å finne ut hvilken girkasse det er med serial nr eller noe? Er det bare å kjøpe e30 m3 mellomaksel eller 324td som passer rett på?
Hopen Skrevet August 1, 2009 Skrevet August 1, 2009 passer 324td mellomaksel på både zf kasse og e30 diff?
Stene89 Skrevet August 3, 2009 Skrevet August 3, 2009 Hvis ZF kassa har store hardyen, så passer desverre ikke den. Kan kanskje skjøte med en e30 mellomaksel, evt.. Er vel to delt, kan hende splinsa er de samme i midten?
Hopen Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 hvordan finner jeg ut om den har den store hardyen?
R Andersen Skrevet August 4, 2009 Skrevet August 4, 2009 Da satt jeg den som prioritert inntil videre.
Hopen Skrevet August 5, 2009 Skrevet August 5, 2009 Er det ryggelysbryteren den dingsen som stikker ut på girkassa som det går to ledninger ut på og framover på m50'n? på m20'n går ledningene opp fra kassen og gjennom gummibelgen til girstanga og inn i midtkonsollen. hvilken skal jeg bruke?
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 R andersen, nydelig. Rett å slett. Behold det slik. Dette er en meget etterspurt ombygging. Hope, du skal bruke det gamle. Opp mellom girstang belgen. M50 har ryggelys kablene igjennom motorkontakten i motorrommet. Det har ikke en E30. Den har det internt i billedningsnettet. : ) Om du har liten eller stor hardy finner du ut ved å måle bolthull avstand på skrå. Så går du på f.eks Schmiedmann.no å ser på dimensjonene de har angitt.
Fliid Skrevet August 8, 2009 Skrevet August 8, 2009 Jeg brukte den som sto på e30en min fra før hvertfall Okei, det vil med andre ord si at man slipper å modifisere? Hva med den som står på e36? Den til E34 kaster du.
Hopen Skrevet August 14, 2009 Skrevet August 14, 2009 ser denne i koblingsskjemaet: C104 under glove box Engine speed output, BK/BU Tach 20 hvor finner jeg denne c104 ledningen? og hvordan er det med alle de som ikke er i bruk? vil check control panelet i e30'n virke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå