525i1991 Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 kan noen gi meg en link med teknisk info for M20B25? + har fått en stygg lyd i motoren, høres ut som metall som slåes mot metall, frykter at det er rådebank, noen som har noen innslag om andre muligheter? + hva må jeg gi for en brukbar m20b25 motor? hvis det er rådebank vurderer jeg motorbytte + litt trimm:D (org motor med dieselveiv og eventuellt borring..?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KalMar Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 blir lyden borte ved varm motor... da er det ikke rådebank... gjerne mer info om den banke lyden... turtall, varm/kald motor, tomgang.. osv du må nok gi rundt 7000 og oppover vis du finner en motor, er ikke så altfor mange igjen av de.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Desember 21, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 21, 2008 har akkurat byttet termostat, (kald motor hele tiden før) så vet ikke om den er der på varm motor. lyden høres på tomgang men rimelig lavt, når jeg runder 2000 rpm så blir den høyere og ved 3000 er den ekstrem, tør ikke dra den lengre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Ole| Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 kom den plutsli eller har den vert der i lavere utgave før? rådebank pleie å komme bittelitt når du starter motor også fra 2200-3000...dette er ganske tidli... etter ei stund kjem den allerede på 1800 etterkvart høres den heile tida... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icc Skrevet Desember 21, 2008 Share Skrevet Desember 21, 2008 Høres ut som rådebank ja. Dårlig oljebytte eller hard kjøring med kald motor. Hvis du skal sette i dieselveiv kan du like gjerne bruke motoren du har. Fikse rådebank er ikke verre enn å få slipt/bytta veiva og normalisert rådene. Dette gjør oslo sylinderservice for en billig penge, inkl. lager. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
525i1991 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 22, 2008 det er nok sikkert rådebank da ja, siden motoren har blitt kjørt kald en liten stund(temostaten var gåen) jeg har ikke kjørt den hardt men mulig at tidligere eier har gjort det;) hvis veiv må slipes så skaffer jeg meg heller en ny, eller brukt dieselveiv, er innstilt på å gjøre det meste selv her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå