bmw2drs Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 hei. har netopp hatt eu-kontroll på min bil, ikke mye å utsette egentelig, men en stund etter jeg fikk den tilbake så går den ikke som den skal. 1: bakker såvidt, ca 500 omdr. 2: når jeg tar av må jeg først ruse den bra opp får å få den til å gå framover. 3: virker som den går på maks 2 syl helt til at jeg kommer opp 5000 omdr, da begynner det å våkne litt men fortsatt en rar rykking i bilen. og ved girskifte ruser den seg litt opp når jeg slipper gassen å trør inn clutchen. har byttet plugger for 1 uke siden så det er ikke det. noen som har peiling?
Glennski Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Ville sjekka tomgangsregulator og ledningene til den. Kan være at den må renses.
Endresaa Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 har akkurat samme problemet selv, bare min sviver drit lavt på tomgang, og når jeg kjører i 1,2 og 3 gir så hakker den noe jævlig, jeg bytta plugger på lørdag så er heller ikke dem.... og i såfall hvor finner jeg tomgangsregulatoren? satt foresten alle hettene på riktig plass for de som tror att det var problemet^^
Glennski Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Tomgangsregulatoren er en rund sylinderformet sak, sitter ved siden av innsuget.
Endresaa Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Tomgangsregulatoren er en rund sylinderformet sak, sitter ved siden av innsuget. takker for den
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Regulatoren har kanskje noe med den lave tomgangen å gjøre. Men at du må opp i 5000 omdr før den sviver reint har den neppe noe med. Vil heller mistenke LMM eller lamda føler.
Fliid Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Foreta en diagnose. Lav tomgang = rens eller bytt tomgangsregulator. Falskluft vil få tomgangen til å gå over det normale, så det kan utelukkes.
Endresaa Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 har relativt lite peiling, men tomgangsregulatoren er den som sitter på høyere side under insuget? altså høyere side når man kikker under panseret? og i såfall hvis jeg må bytte den, noen som har peiling på eventuell pris?
bimmer 3 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 gå på gs bildeler der finner du det:), men før du bestiller ny, så prøv å dra ut kontakten på tomgangsmotoren, å se om motoren forandrer gange. men tviler på at det er den, hadde heller skjekket lamban den fucker opp sånn, hadde nesten samme problem. å se om luftmengdemåleren er hel, altså se inni den der er det 3 eller 4 små tynne stikker, er de ryki fucker det opp oxo.
Endresaa Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 men tviler på at det er den, hadde heller skjekket lamban den fucker opp sånn, hadde nesten samme problem. å se om luftmengdemåleren er hel, altså se inni den der er det 3 eller 4 små tynne stikker, er de ryki fucker det opp oxo. Pappa nevnte noe om de stikkene du snakker om, han mente det kunne være problemet, jeg som akkurat har kjøpt bilen kan så og si 0 om den... men jeg prøver å rense tomgangsregulatoren for å se om det hjelper, hvis ikke får jeg se på denne luftlengdemåleren du snakker om... hvor ligger denne forresten? har bare skrudd på moped, mc og båtmotorer før så er ny på dette området
bimmer 3 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 etter luftfilter boxen sitter det en sylindrisk plastik ting med en ledning inn på, den er det. men de stikkene tåler ikke en dritt, så skal du rense de må du bruke en kutips, sån du stapper i øra hehe, så tørk forsiktig av de. men det beste er å kjøpe nytt da. å lamban er lur å bytte den oxo sitter under bilen inn på exosen, like ved girkassa.
Endresaa Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 men det beste er å kjøpe nytt da. å lamban er lur å bytte den oxo sitter under bilen inn på exosen, like ved girkassa. Høres rimelig dyrt ut dette here, så tror jeg får være forsiktig å rense med q-tips men lamban? stress å bytte eller klarer jeg det selv?
bimmer 3 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 er ikke noe stress å bytte den, er bare å skru ut av exosen å vri av kontakten så ern ute, den ligger på ca 1000 kr eller noe tenker jeg
Endresaa Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 er ikke noe stress å bytte den, er bare å skru ut av exosen å vri av kontakten så ern ute, den ligger på ca 1000 kr eller noe tenker jeg flotte greier, er temmelig pengelaus i disse dager seru, akkurat kjøpt bil og julegaver for en formue, ikke lett å ha dame og bil sammentidig og alikavel klare seg økonomisk uten jobb lever på stipend penger for øyeblikket, men får vell skaffe meg en jobb på sia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå