Gå til innhold

merkelig motor problem, e-36 cup


Anbefalte innlegg

Skrevet

Start motor, mens motor går skrur du av ledningen inn på lmm (luft mengde måler), om motor gangen ikke forandrer seg er den gåen, du kan også for sikker hets skyld sjekke om målertrådene er ok ved at du tar av klipsene som holder lmm fast i luftfilterboksen, trekk lmm ut av luftfilterboksen å start motoren, stopp den igjen å skyndt deg å se om trådene gløder, om ikke så er nok tråden gått av. Lmm koster litt så verdt å sjekke grundig denne ved de to måtene ovenfor.

Ville sjekka at det er gnist på alle pluggene/evt om noen plugger er så dårlige at de ikke fungerer.

Lambda sjekker du ved og (mens motor går) skru av ledningen under bilen, hvis motoren ikke forandrer seg så er den mest sannsynlig gåen, denne koster som nevnt rett under 1000 lappen.

Tomgangsregulator tror jeg ikke har noe med dette, om ikke noen av rørene har sprukket så mye at den trekker mye falskluft.

Skrevet

Prøv også med startgass rundt alt som har med innsug og gjøre for og teste for falskluft :) ikke mange kroner for en boks med startgass, kjekt å ha allikevell det.

Skrevet

Bilen justerer ikke blandingsforholdet korrekt da den ikke vet hvor mye luft som kommer inn, samme med falskluft bare at falskluft i tilleg er uren luft med støv osv som da skader motorn. Er vel ikke krise å kjøre med gåen lmm men den vil vel bruke mer bensin samt at den vill gå dårlig. finnes mye brukte lmm å velge mellom hos koed.no vill jeg tro :)

Det beste er jo at alt virker som det skal.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...