525i1991 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 er det noen som har gjort dette før? hvilken veiv må jeg få tak i? (link til koed kanskje?) annen ombyggning når det gjelder stempelstenger og råder? hente veiv fra en M21?
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 M21D24 veiv Fra 324d,324td,524d,524td. Råder og stempler kommer ann på om det er sugemotor eller turbo. Råder fra M20b20/b23 og stempler fra facelift 325i 09.87> så får du teoretisk 7.97:1 i komp forhold. Skal du kjøre sugemotor så må blokka evnt planes.
525i1991 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 veiva skal hives inn i min orginale M20B25 fra 1986. står i en ix så bunnpanna er annerledes men dette har vel ikke så mye å si. skal ikke bli bygd turbo eller noe, kommer til å kjøre den uten å godkjenne noe på nytt eller noe. vurderer å borre opp syllinderene for å få enda mer slagvolum, men veit ikke hvor lurt dette er.
525i1991 Skrevet Desember 22, 2008 Forfatter Skrevet Desember 22, 2008 noen som veit hva jeg må gi for ei fin dieselveiv? eventuelt ny? noen som har ei liggende? trenger info om hvilke veivlager som trengs også
Sir Hofstad Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Du har fått svar, men det virker ikke helt som du vet hva du spør etter?
Ceylon Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 En ny koster vel lett 30-40 lapper.. brukt går for 3-4 tusen. Nesten sikker på volvo sin 2.4 veiv og skal passe.
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 En ny koster vel lett 30-40 lapper.. brukt går for 3-4 tusen. Nesten sikker på volvo sin 2.4 veiv og skal passe. 14000,- for ei ny ei på Gs
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 vurderer å borre opp syllinderene for å få enda mer slagvolum, men veit ikke hvor lurt dette er. Se om du får fatt på ein M52B28 veivaksling,den kan modifiseres til å passe. Da har du 2.8ltr Borrer du i tillegg blokka til 86mm lander du vel på ca 2.9ltr
Sir Hofstad Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 vurderer å borre opp syllinderene for å få enda mer slagvolum, men veit ikke hvor lurt dette er. Se om du får fatt på ein M52B28 veivaksling,den kan modifiseres til å passe. Da har du 2.8ltr Borrer du i tillegg blokka til 86mm lander du vel på ca 2.9ltr Den B28 veiva trenger rimelig gode gutter på CNC for å passe.
Gjest Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Den B28 veiva trenger rimelig gode gutter på CNC for å passe. Hvorfor det. Du trenger en hylse i forkant som simmerringen kan tette mot samt en liten endring av skiva i front ved regreim.
bmw*327* Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 ringte koed en gang for å høre om pris på veiv fra eta motor, samme som disel bare ikke smidd. tror den kosta rundt 10 lapper..
Z1 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 Er vel billigere og hente en 325e og ta det du trenger...... Og selge resten
Magnum 310 Skrevet Desember 22, 2008 Skrevet Desember 22, 2008 http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=99056 Litt nedi annonsa der va vel kanskje nokke interessant?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå