GiljeN Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 heisann sliter litt me oljetrykk her om dagen på en m30b35.. bilen står inne for vinteren men er ute å starter den en gang i blant å lar den gåvarm. kansje en tur rundt i gata om det er fin vær.. men til saken.. når jeg starter den så er det 0 oljetrykk, oljetrykks målern står på 0, computeren forteller også at det er 0 lite oljetrykk. etter 10sek ca så kommer oljetrykket å da går det på fult, ikke opp på det røde på målern.. så er det på fult helt til bilen har kjørt 5-10min så går den på midten å værierer etter hvor mye jeg gir på Noen innspill ? GiljeN
e28stian Skrevet Desember 23, 2008 Skrevet Desember 23, 2008 min m30b28 har nesten 1 bar allerede når jeg sviver den rundt før den starter, og ligger på 1-2 bar i tomgang, samt 3-5 bar ved kjøring. trykket er høyere når den er kald, og selfølgelig høyere med tykkere olje. lenge siden filter har blitt byttet?. har 535en oiljetrykksmåler i bar innebygd?.ettermonterte en trykkmåler på e28en for å følge med trykket.
GiljeN Skrevet Januar 21, 2009 Forfatter Skrevet Januar 21, 2009 olje filter er sikkert byttet 3ganger på et halt år...jo den har innebyget måler..men den sier bare når det er for laft giljen
GiljeN Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 bruker castrol 10-50 eller hva det er den som er til bmw M motorer
E28 TURBO Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 ok... skulle jo være fin den. Rart.. Spørs om det er lurt og ta ned olje pumpe og bytte den da. Så du ikke sliter ut kammen og toppen din
E28 TURBO Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Koble på et manometer i bak kant av toppen der sensoreren til oljelampa sitter. Venstre side og mål at ikke det er noe sensor lureri, men at olje trykket faktisk er sånn. Du får kjøpt det du trenger hos hydroscand på Forus
E28 TURBO Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Hvis det viser seg at oljetrykket er tregt, ville jeg sjekket sugedelen før pumpa. Har denne en lek så pumpa suger luft danner den lite vakum og det tar tid før olja når pumpa. Når denne først er kommet opp får du oljetrykk pg alt virker normalt.
GiljeN Skrevet Januar 22, 2009 Forfatter Skrevet Januar 22, 2009 den har faktisk virket bedre i det siste:) fylte på ca bitte bitte litt olje til å alt ble egentli bedre nå sliter jeg bare med at vannet forsvinner :S ser du har en med turbo blir muligens det i narmeste fremtid låv å spørre å grave litt ? giljeN
E28 TURBO Skrevet Januar 22, 2009 Skrevet Januar 22, 2009 Går fint. Bare sende meg pm. Har en gulle god 745i turbo liggende om intr. 2000kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå