S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 jeg har allerede en gammel tråd på denne bilen, men har enda ikke funnet ut av problemet. problemet er dynamostøy i høyttalerene, det er samme støy i front og hatthylle, disse går på hver sin signalkabel, men samme forsterker (Cadense Z4000). har ikke mulighet til å sjekke om det er støy på sub, da denne ikke spiller så høy frekvens. (har ikke giddet å koble til en egen høyttaler for å teste det). begge forsterkerene er jordet via en kondensator og rett på minuspol på batteriet. (ca 1m fra kondensator). har og prøvet å jorde rett på gods uten hell. om jeg kobler signalkablene fra på spiller kommer det ren dynamostøy fra høyttalerene (samme fremme og bak). skal det være slik? hva kan være årsak til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 vel, nå har jeg prøvd å bruke iPoden min som source, og da forsvinner dynamostøyen. så da må vel problemet ligge i signalkablene eller spiller.. får se senere om jeg finner en spiller, så jeg får testa om det er den. evt. noen kabler for å teste signalkablen med iPoden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 eg har samme problem med det i min e34. Har prøvd og legge opp heilt nye kabler men er der fortsatt får jo kjøppt sånn filter som ska dempe det håpe nåken komme med ein genial løysning Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 skal prøve å legge opp en helt egen jording. kan jo kanskje hende at den originale er litt uheldig plassert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 eg har jording i reservehjuls brønnen. har prøvd litt her og der men samme greiene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 jeg tenkte på jordingen på selve cdspilleren. begge forsterkerne mine er jordet igjennom en kondensator og rett på minuspolen på batteriet. så det er ingen problemer der. jeg vil anbefale deg å prøve det jeg gjorde, men en "ekstern" spiller rett på forsterker bak. da du på den måten kan utelukke om det er noe galt med forsterkere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen^^ Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 okai takker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 nå har jeg forresten testet med en inne-i-huset dvdspiller på signalkablene fra spilleren, og da klarte jeg ihvertfall ikke å høre noe støy. så jeg er rimelig 100% sikker på at problemet ligger i spiller/jording til spiller. så om jeg nå bare finner en gunstig ledning, evt. en annen bilspiller her et sted skal jeg vel finne ut av det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergeee Skrevet Desember 23, 2008 Share Skrevet Desember 23, 2008 kan garatere deg at det er spillern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 23, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 23, 2008 ikke si sånt da. spillern er jo sabla dyr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 24, 2008 Share Skrevet Desember 24, 2008 Du har vel sikkert brent jordingen på signalutgangen på Pioneerspilleren din. (det er vel ein sikring som er der no, før i "gamle daga" brant jordingen av) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 24, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 24, 2008 jeg har soundstream spiller. har faktisk vurdert å bytte den ut med en Alpine iPod spiller, men kan jo ikke selge en spiller som ikke fungerer.. kan det være en sikring der altså? det må jeg sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Desember 25, 2008 Share Skrevet Desember 25, 2008 Kjenner ikkje til Soundstram spillere. Sikringen på Pioneerspillerene er inni spillerene. Sikringen er på same størrelse som motstander, dioder osv, so det er ikkje enkelt å finne den viss du ikkje har peiling. Du kan koble ein ledning rundt kappa på signalledningen (jord) og koble den til bakpå spilleren. (karosseriet på spilleren som er jord) Fungerer dette (støyfritt) er jordingen på signalutgangen defekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Desember 25, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 25, 2008 takker! skal prøve det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miils Skrevet Desember 31, 2008 Share Skrevet Desember 31, 2008 hadde samme problemet med min, jeg byttet spiller så var all dynamostøy borte=) kan være linjeutgangan på spillern som er gåen, eller at motstanden i signalutgagnen som er gåen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå